پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
مسابقه

حوزه/ مسابقه قرآنی بهار مهدوی همه روزه از سوی «مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه» برگزار می شود، علاقه مندان می توانند در این مسابقه با جایزه «هر روز سه نفر، نفری ۱۱۰ هزار تومان» شرکت نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مسابقه قرآنی بهار مهدوی همه روزه از سوی «مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه» برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می توانند در این مسابقه با جایزه «هر روز سه نفر، نفری ۱۱۰ هزار تومان» شرکت نمایند.

* صوت مسابقه ۸ اردیبهشت:

* خلاصه‌ای از صوت:

➖ اشاره به سالروز رحلت علامه محمد باقر مجلسی (ره)، فقیه و محدث بزرگ شیعه در روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان سال ١١١٠ قمری؛ عالم بزرگی که علاوه بر فعالیت‌های علمی بی‌نظیر همچون نوشتن بیش از ۶٠٠ جلد کتاب ارزشمند، منصب «شیخ الاسلامی» را در حکومت صفویه به عهده داشت و خدمات بسیاری را در زمینه‌های گوناگون علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به ایران و مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) ارائه نموده است!

✍️ اما تفسیر کوتاه یکی دیگر از «آیات المهدی» در قرآن کریم:

💠 «أَلَمْ یَأْنِ لِلَّذینَ آمَنُوا أَنْ تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِکْرِ اللَّهِ وَ ما نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ وَ لا یَکُونُوا کَالَّذینَ أُوتُوا الْکِتابَ مِنْ قَبْلُ فَطالَ عَلَیْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ‏ قُلُوبُهُمْ وَ کَثیرٌ مِنْهُمْ فاسِقُونَ»: «آیا برای کسانی که ایمان آورده‌اند، زمان آن نرسیده که دل‌هایشان برای یاد خدا و آنچه از حق نازل شده، نرم و فروتن گردد و مانند کسانی نباشند که پیش از این، کتاب آسمانی به آنان داده شد، پس زمان طولانی بر آنان گذشت و دل‌هایشان سخت گردید و بسیار از آنها فاسق گشتند؟» (حدید/١۶)

➖ مفسرین این آیه را از «آیات المهدی» دانسته‌اند! چراکه در روایات آمده که این آیه، مصداق دوران غیبت حضرت مهدی (عج) است که این دوران به قدری طولانی می‌شود که مردم، گروه گروه، از دین خارج می‌شوند! (تفسیر نورالثقلین)

➖ امام صادق (ع) فرمودند: «این آیه درباره‌ی مردم زمان غیبت نازل شده است و «اَمَد» در این آیه به معنای دوران طولانی غیبت است» (تفسیر البرهان)

* سؤال:

مفسرین طبق روایات اهل‌بیت (ع)، «اَمَد» در آیه ١۶ سوره حدید را به چه معنا دانسته‌اند؟

۱. دوران بی‌انتهایی که سبب سرگردانی مردم می‌گردد؛
۲. دوران طولانی غیبت که مجهول‌الحدّ است و در این دوران، مردم، گروه گروه از دین خارج می‌شوند؛
۳. هر دو مورد صحیح است.

شرکت کنندگان، پاسخ مسابقه را تا ساعت ۲۳ امشب به اینجا ارسال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یعقوب شیرمحمدی CA ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    سلام علیکم نماز و روزه اتان قبول درگاه حق از ترتیب دادن مسابقه بهار مهدوی تشکر انشالله شاهد برگزاری مسابقات مشابه در مناسبتهای مذهبی و حماسه ای باشیم
  • فاطمه IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 0
    گزینه3