پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حجت الاسلام باوقار

حوزه/ حجت الاسلام باوقار گفت: ما امروز در دنیا شاهد مرگ قوانین بین المللی هستیم و یکی از زشت‌ترین ابعاد جنایات رژیم سفاک صهیونیستی این است که تمام حقوق بشر و بین الملل را زیر پا گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در مصلی امام خمینی (ره) مشگین شهر برگزار شد، به تشریح ابعاد تقوا و مقام متقین پرداخت و اظهار داشت: ایمان به خدا، معاد، فرشتگان الهی و پیامبران الهی اولین اصل زیست انسان‌های ابرار است.

وی نماز را سمبل و نماد همه ارزش‌های الهی دانست و گفت: تلاش در راستای خدمت به محرومان جامعه و تحمل سختی و مشکلاتی که در این راه اتفاق خواهد افتاد، از دیگر ویژگی‌های انسان‌های متقی و ابرار است.

امام جمعه مشگین شهر به مصایب مردم غزه و رفح اشاره کرد و یادآور شد: ما امروز در دنیا شاهد مرگ قوانین بین المللی هستیم و یکی از زشت‌ترین ابعاد جنایات رژیم سفاک صهیونیستی این است که تمام حقوق بشر و بین الملل را زیر پا گذاشتند.

حجت الاسلام باوقار، با بیان اینکه اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی در نسل کشی و کشتار کودکان و نوجوانان، حمله به مدارس و بیمارستان‌ها، جلوگیری از فعالیت‌های امدادی، قطع آب و برق و جلوگیری از کمک‌های مردمی یک مصیبت بزرگ است، ابراز کرد: جهان بین الملل تنها به این جنایات نگاه می‌کند و هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد.

وی با اشاره به سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: صهیونیست‌ها تمام مفاهیم حقوق بشر را مورد تمسخر قرار داده و مدعیان حقوق بشر در سکوت، شاهد بدترین و زشت‌ترین جنایات به نمایش گذاشته شده در غزه هستند و هیچکس حتی آنهایی که مدعی حقوق بشر هستند هم دلشان به حال غزه نمی‌سوزد.

امام جمعه مشگین شهر با اشاره به اینکه ۱۷ سال است مردم غزه در محاصره کامل هستند، تصریح کرد: امروز تمام کنوانسیون‌هایی که از مظلومان حمایت می‌کردند در خصوص اسراییل کارایی خود را از دست داده‌اند.

وی به روز عید فطر و اهمیت شکرگزاری از خداوند اشاره کرد و یادآور شد: برای نمازگزاران عید فطر، امروز روز تشکر است و پروردگار امروز بهترین اجر و ثواب را به این بندگان خواهد داد.

حجت‌الاسلام باوقار همچنین از مردم مشگین شهر که هم در پای صندوق‌های رأی و هم در راهپیمایی روز قدس بصیرت و هوشمندی سیاسی خود را نشان دادند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha