شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
جشن تکلیف هرات

حوزه/ شهر باستانی هرات افغانستان شاهد برگزاری مراسم جذاب و معنوی جشن تکلیف ۲۰۰ دختر تازه به سن تکلیف رسیده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، جشن تکلیف مراسمی است که معمولا برای دختران و پسرانی که به سن تکلیف می‌رسند برگزار می‌شود و بیشتر هم به صورت گروهی است. جشن تکلیف خاطره‌ای می‌شود ماندنی و دوست‌داشتنی بخصوص برای دخترها.

این مراسم که با حس و حال معنوی زیبایی همراه است، تلنگر و تذکری جذاب به نوجوانان است تا آن حس مسئولیت ‌پذیری و بندگی در قبال خدای متعال را در میان یک جمع معنوی از هم‌سن و سالان خود پذیرا باشند.

جنبه‌ انگیزشی برگزاری جشن تکلیف برای دختران و پسرانِ نوجوان نکته‌ مهم و محوری این مراسم است. مسئله‌ای که برگزارکنندگانِ محفل جشن تکلیف برای ۲۰۰ دختر نوجوان هراتی نیز بر آن تاکید دارند.

جشن تکلیف ۲۰۰ فرشته زمینی در هرات/ عاشقانه‌ای برای خدا

این مراسم جشن تکلیف که با حضور جمعی از فرهنگیان همراه و به برنامه‌های متنوع و شاد مزین بود، با هدف تشویق و انگیزه دادن به این دختران تازه به سن بلوغ‌ رسیده برای انجام بندگی خداوند برگزار شد.

بانو عاقله زاهدی، یکی از برگزارکنندگان این مراسم با تاکید بر اینکه خدای متعال امتیازات بیشتری به زنان داده است،‌ می‌گوید: دختران چند سال زودتر از پسران به سن تکلیف می‌رسند که این حاکی از رشد فکری زودتر دختران در ارتباط با خداشناسی و مسایل عبادی نسبت به پسران است.

جشن تکلیف ۲۰۰ فرشته زمینی در هرات/ عاشقانه‌ای برای خدا

وی تاکید کرد: بر خلاف برخی باورهای غلط اجتماعی که پسران را بر دختران مقدم می‌شمارند، دختران در صورت تربیت اسلامی و درست موجب سرافرازی و رستگاری خانواده خود می‌شوند.

زاهدی به خانواده‌ها توصیه کرد که فرزندان‌شان را به فراگیری احکام دینی و ارزش‌های اسلامی تشویق کنند و اینگونه در تکوین شخصیت آنان موثر باشند.

تعدادی از دختران حاضر در این مراسم نیز با ابراز شوق از اینکه در این برنامه شرکت کرده‌اند، حس و حال خود را خاص توصیف می‌کنند و با ادبیات و زبان کودکانه خود می‌گویند عاشق خداوند اند و به عشق او بندگی‌اش را می‌کنند. فاطمه یکی از همین فرشته‌هاست.

جشن تکلیف ۲۰۰ فرشته زمینی در هرات/ عاشقانه‌ای برای خدا

گفتنی است، مراسم جشن تکلیف ۲۰۰ دختر مکلف در هرات به همت انجمن فرهنگی اجتماعی چهارده معصوم (ع)، هیئت محبان النبی (ص) و موسسه یاران کاشت لبخند برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha