دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمیان گفت: یکی از نوآوری‌های برنامه محفل که موجب جذابیت بیشتر آن شد، بیان ساده و کوتاه مسائل تفسیری قرآن کریم بود، باید مسائل تفسیری را با زبان ساده و همه فهم به مردم بیان کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست تخصصی نقد و بررسی برنامه «محفل» پیش از ظهر امروز با حضور تهیه‌کننده، کارگردان و کارشناسان این برنامه در دانشکده دین و رسانه قم برگزار شد.

در ابتدای این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمیان یکی از عوامل مهم موفقیت برنامه محفل را اخلاص تیم تولید و عوامل سازنده آن دانست و اظهار کرد: همه عوامل برنامه محفل با اخلاص کار را انجام می‌دانند و این اخلاص آنان به کار برکت بخشید.

وی افزود: عملی و کاربردی نشان دادن قرآن کریم و مفاهیم آن از نقاط قوت این مجموعه تلویزیونی بود، در این برنامه با بیان نکات قرآنی کاربردی، خیلی از مسائل را پاسخ دادیم.

کارشناس برنامه محفل گفت: در این برنامه، روایت‌ سوژه‌ها در کنار مسائل قرآنی مورد استقبال قرار گرفت، مثلا مسئله‌ای مانند ربا یا سقط جنین با نکات قرآنی مطرح می‌شد.

وی اضافه کرد: در روایات ما قرآن به نام غذای آماده معرفی شده است، در حدیثی از رسول خدا(ص) آمده است: «أَنَّ هَذَا الْقُرْآنَ مَأْدُبَةُ اللَّهِ فَتَعَلَّمُوا مَأْدُبَتَهُ مَا اسْتَطَعْتُم‏» قرآن غذای آماده الهی است. برنامه محفل این روایت را تقویت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان برنامه محفل را یک کار محض قرآنی دانست و ابراز کرد: ۲۵۰ نفر بیش از ۷ ماه کار سوژه‌یابی و انتخاب سوژه را انجام دادند، تیم‌های سوژه‌یاب این کار، با قرآن آشنا بودند، مثلا تهیه‌کننده این برنامه یک دور تفسیر المیزان را خوانده بود.

وی افزود: در برنامه محفل، خط قرمز ما محرمات دین بود، در یک قسمت برنامه، فردی از مهمانان نکته‌ای اشتباه از قرآن بیان کرد که بنده به آن شخص متذکر شدم و آن قسمت نیز پخش نشد. برنامه تلویزیونی نیاز به جذابیت سازی دارد و تا زمانی که وارد محرمات نشده‌ایم باید اقتضاء کار رسانه‌ای حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان اضافه کرد: یکی از نوآوری‌های این برنامه که موجب جذابیت بیشتر آن شد، بیان ساده و کوتاه مسائل تفسیری قرآن کریم بود، باید مسائل تفسیری را با زبان ساده و همه فهم به مردم بیان کنیم.

انتهای‌پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha