پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
جشن ولادت حضرت معصومه (س) در نقده

حوزه/ حجت الاسلام فصیح نیا گفت: نوع خلقت زن همچون گوهر گرانبها و مرواریدی در صدف است که باید از آن مراقبت شود و دست نامحرم بدان نرسد و این در حالی است که ارزش و جایگاه انسانی زن در غرب هر روز تنزل پیدا می کند و دشمنان اسلام که در واقع دشمن بشریت هستند تلاش دارند این فرهنگ منحط غربی را به کشور ما هم بکشانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام حسین فصیح نیا عصر جمعه در مراسم جشن میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها که در پارک فلکه مادر شهر نقده با همکاری مدرسه علمیه فاطمیه سلام الله علیها این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: عظمت حضرت معصومه (س) در روایات و بیانات ائمه و علما بسیار والا و ارزشمند است و در روایات از امام صادق (ع) بیان شده است که برای خداوند حرمی است که مکه باشد و برای رسول خدا(ص) حرمی است که آن مدینه باشد و برای امیرمؤمنان( حرمی است که آن کوفه باشد و برای ما اهل بیت حرمی است که قم باشد. به زودی فرزندم به نام فاطمه در آن دفن می شود. کسی او را زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود.

وی ادامه داد: در روایتی از امام رضا (ع) در مورد حضرت معصومه (س) وارد شده است که؛ هر کسی حضرت معصومه (س) را در حالی که به حقش آشناست، زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود.

امام جمعه نقده خاطرنشان کرد: از جمله نام خای حضرت معصومه (س) محدثه می باشد و این نام به دلیل بیان روایات ائمه معصومین از سوی ایشان به حضرت داده شده است و این شخصیت بزرگ اسلام راوی و مبلغ ولایت و امامت بود.

وی در ادامه به جایگاه زن در اسلام اشاره کرد و گفت: اسلام به زن به عنوان یک قدیسه نگاه می کند در حالی که غرب عموما به زن نگاه ابزاری و منفعت طلبانه دارد و این با روحیه فطری زنان در تعارض است.

حجت الاسلام فصیح نیا یادآور شد: در روایات بیان شده است که در هر خانه ای که دختر باشد رحمت خداوند به آنجا نازل می شود و در احادیث وارد شده است که والدین در ابراز محبت به فرزندان خود دختران شان را مقدم بدارند و این عظمت جایگاه دختران و زنان در اسلام را نشان می دهد.

وی ادامه داد: نوع خلقت زن همچون گوهر گرانبها و مرواریدی در صدف است که باید از آن مراقبت شود و دست نامحرم بدان نرسد و این در حالی است که ارزش و جایگاه انسانی زن در غرب هر روز تنزل پیدا می کند و دشمنان اسلام که در واقع دشمن بشریت هستند تلاش دارند این فرهنگ منحط غربی را به کشور ما هم بکشانند.

امام جمعه نقده ادامه داد: حجاب یادگار حضرت فاطمه زهرا (س) و معصومه سلام الله علیهما است و باید قدر این یادگار را بدانیم و این را برای خودمان چیز ارزشمندی بدانیم که ما را از خطرات راهزنان حفظ کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha