پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
شیخ صنقور

حوزه/ شیخ محمد صنقور گفت: آنچه ما را به طرح پرونده زندانیان و درخواست مکرر برای آزادی بقیه آنها، سوق می دهد، این است که این پرونده یک پرونده بشردوستانه است که وجدان انسانها بر آن تأکید دارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ محمد صنقور خطیب جمعه بحرین در خطبه های نماز جمعه که مسجد امام صادق (علیه السلام) در شهرک الدراز در غرب منامه ایراد شد، گفت: آنچه ما را به طرح پرونده زندانیان و درخواست مکرر برای آزادی بقیه آنها که تعداد آنها از صدها نفر فراتر می رود، سوق می دهد، این است که این پرونده یک پرونده بشردوستانه است که وجدان ها انسانها بر آن تأکید دارند.

وی افزود: پرونده زندانیان، دیرینه است و مصیبت ها و دردهای بسیاری را در پی داشته است. مادران و پدرانی که این دنیا را ترک کردند، با آه و افسوس و غصه از این دنیا رفتند. برخی دیگر از بیماری و ناتوانی زمین گیر شده اند و از غصه ها و نگرانی ها خسته شده اند و مشتاقانه منتظر روزی هستند که از بازگشت فرزندان خود به آغوش خود خوشحال شوند.

شیخ صنقور ادامه داد: این همان چیزی است که ما را به سمت درخواست برای بستن این پرونده بشردوستانه و رهایی از پیامد های آن که بر اعماق قلب ما تأثیر گذاشته، سوق می دهد.

وی تأکید کرد: اهتمام راسخ و ویژه ما به ثبات و بهبود کشور ما را بر آن می دارد که پشت سر هم درخواست خود را مطرح کنیم تا کشور عزیزمان و مردمش از آرامش برخوردار شوند؛ چرا که وحدت ملّی، تنها راه آبادی و اعتلای جایگاه وطن است.

خطیب جمعه بحرین در بخش دیگر خطبه به تلاش مذبوحانه رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر شکست تحقیرآمیز خود و تلاش بیهوده آن برای بازگرداندن هیبت موهوم خود اشاره کرد.

شیخ صنقور افزود: اگر رژیم اسرائیل با خود منصف بود و به منافع خود می نگریست، به شکست خود اقرار می کرد، اما استکبار خود را آشکار کرد، پس باید شکست پس از شکست را متحمل می شد.

وی ادامه داد: به همین ترتیب، این وضعیت و اقبال او در این جنگ جنون آمیز باقی می ماند تا زمانی که به اجبار اعتراف کند که دوران پیروزی هایش سپری شده و باز نخواهد گشت. او باید عقب نشینی کند و منتظر روزی باشد که به عنوان یک رانده شده از سرزمین فلسطین و سرزمین اسلام، شکست بخورد و نابود شود؛ زیرا این سرنوشت بدی است که در انتظار اوست.

شیخ صنقور در پایان گفت: جنایات این رژیم در رفح و هدف قرار دادن غیرنظامیان، کودکان و زنان چیزی بیش از تلاش های مذبوحانه نیست که از طریق آن به دنبال دستیابی به تصویری از پیروزی است که در طول ۷ ماه نتوانسته است به دست آورد و این رژیم چیزی جز ناامیدی و رسوایی و خواری بیشتر درو نخواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha