پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
ولادت حضرت معصومه

حوزه/ حجت‌الاسلام هاشمی گفت: اگر خداوند دختر پیامبرش را فاطمه نام نهاد تا دوستان و شیعیانش را از آتش جهنم نجات دهد، زیارت فاطمه معصومه سلام الله علیها را هم معادل و هم وزن بهشت قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی کارشناس مذهبی در یادداشتی با موضوع مقایسه‌ دو فاطمه علیها السلام ضمن تبریک سالگرد ولادت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز دختر گفت: در این مقال دو فاطمه مقایسه می‌کنیم

۱- اگر خداوند دختر پیامبرش را فاطمه نام نهاد تا دوستان و شیعیانش را از آتش جهنم نجات دهد، زیارت فاطمه معصومه سلام الله علیها را هم معادل و هم وزن بهشت قرار داده است.

۲-اگر خدا وند به فاطمه زهرا سلام الله علیها مقام شفاعت راعنایت فرموده:=یا وَجِیهَهًً عِدَاللهِ اِشفَعِی لَنَاعِندَاللهِ =ای کسی که نزد خدا آبرو داری، برای ما درپیشگاه خدا شفاعت کن!به فاطمه معصومه سلام الله علیها هم همان عنایت شده است:=یَافاَطمهًً‌اشفَعِی لَی فَی الجَنَّهِِ=،ای دختر موسی بن جعفر(فاطمه معصومه سلام الله علیها )برای من دربهشت شفاعت کن.

۳-اگر خداوند به فاطمه زهرا سلام الله علیها این مدال افتخار را داده است که در روز قیامت صدای از مقام پروردگار بگوش خلایق می‌رسد که یا اهل محشر سرها را پاین بیاورید وچشم ها را ببندید تادختر پیامبر اسلام ص ازپل صراط بگذرد. آنگاه زهرا سلام الله علیها با هفتاد هزار فرشته همانند برق درخشنده ازپل صراط می‌گذرد و بر در بهشت می‌ایستد ندای از ذات ربوی می آید، ای برگزیده من بانوی بانوان چرا داخل بهشت نمی شوی؟زهرا سلام الله علیها به در گاه خدا عرض می کند! دوست دارم با دوستان حسینم وارد شوم و آن گاه بعد از اجازه پروردگار و با ندای او هزاران دست است که به طرف چادر فاطمه زهرا سلام الله علیها دراز می‌شود. همین مقام و جایگاه به تعبیر دیگر از زبان گهر بار صادق آل محمد (ص) امام صادق علیه السلام به فاطمه معصومه سلام الله علیها داده شده که فرمود:=مَن زَارَهَاوَجَبَت لَهُالجَنَّهً)،کسی که اورا زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

۴-اگرخداوند برای فاطمه زهرا سلام الله علیها خطاب به پیامبر اسلام ص فرمود:اگر علی علیه السلام به دنیا نیامده بود برای دخترت فاطمه زهرا سلام الله علیها درمیان مردان شوهر وهمسری که هم شاءن وهم کفوء ولایق او باشد نبود فاطمه معصومه سلام الله علیها هم ازنظر کمالات وارزشهای معنوی ومقام پسندیده واین کمال نمونه فاطمه زهرا سلام الله علیها بود، یکی ازدلایل انتخاب ایشان همسر و شوهر را علاوه گرفتاریها و مصیبتها که برای بی بی معصومه سلام الله علیها پیش آمد نبود همسر لایق وهم شاءن که از جهت کمالات عقلی و فکری و علمی و روحی که لیاقت همسری وهم سنگری کریمهء اهل بیت علیهم السلام راداشته باشد می باشد. هم چنان که افراد و شخصیت هاوثروتمندان به خواستگاری فاطمه زهرا سلام الله علیها آمدن ولی خداوند آن صدف دریای معنویت و کمال ونورانیت را برای ولّی خودش برگزید،افراد و اشخاص سر شناس و اشراف وثروت مندان به خواستگاری فاطمه معصومه سلام الله علیها آمدن ولی هیچ کدام آنان لایق همسری اورا نداشتند، ادامه دارد.

منابع:عیون اخبار الرضا ج۲ صفحه ۲۶۷ وبحارالانوار ج۶۰صفحه ۲۱۹،سفینهًالبحار ج۲صفحه ۴۶۶.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha