پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
اختتامیه چهارمین جشنواره ملی جهادگران

 حوزه/ چهارمین جشنواره ملی جهادگران عصر روز شنبه ۲۲ اردیبهشت با تجلیل از خانواده شهدای جهادگر و نفرات برگزیده در دانشگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی در آیین چهارمین جشنواره ملی جهادگران که عصر روز شنبه ۲۲ اردیبهشت در دانشگاه انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: قرن پانزدهم که قرن شگفتی‌های اسلامی است، سرعت تحولات و تغییرات هم در جبهه حق و هم جبهه استکبار فزونی گرفته است. تا قبل از هفت اکتبر سال گذشته خیلی از این شکل رویارویی نبرد تمدنی خبری نبود، اما عملیات طوفان الاقصی ورق را به نفع جبهه حق برگرداند.

وی با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی باعث بیداری ملت‌ها شد و هزاران نفر از واشنگتن تا نیویورک به خط شدند، افزود: بسیج در قلب خبیث جبهه استکبار هم جا پیدا کرده است. وعده صادق جنبش و خیزش دانشجویی را به ارمغان آورد. بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های دولت‌های غربی شکل گرفت که این نشان می‌دهد تحولات خیلی سرعت پیدا کرده است.

سردار زهرایی تاکید کرد: باید جای خود را در این نبرد پیدا کنیم و نه تنها هم‌پای این تغییرات پیش برویم بلکه ما که داعیه دار بسیج و تفکر و عمل جهادی هستیم باید یک قدم جلومتر باشیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: در هشت دفاع مقدس جلودار و پرچمدار بسیجیان در کنار ارتش غیور و پاسداران انقلاب اسلامی بودند. در دفاع از حرمین، مدافعین حرم پرچم‌دار بودند. در فتنه ۱۴۰۱ که برخی تلاش کردند آن را به یک اعتراض اجتماعی تقلیل دهند مدافعین امنیت پیش قراول و پرچم‌دار بودند. در حادثه کرونا پزشکانی که برخی تشکیک می‌کردند که زندگی جداگانه از سایر مردم دارند نشان دادند که خط مقدم را خوب بلد هستند. در سیل و زلزله عزیزان ما در دستگاه‌های مختلف خدمت‌رسان خوش درخشیدند.

سردار زهرایی گفت: در هر جایی در این جنگ ترکیبی افسر، امیر و سردار خود را دارد. در همه این عرصه‌ها عنصر جهادی مشترک است. آیا کسی هست که باور نداشته باشد که امروز در جنگ تمام عیار رسانه‌ای با استکبار هستیم؟ کسی هست که اذعان نداشته باشد که اگر سفره مردم را دشمن نشانه رفته از دریچه فرصتی طلبی به نام رسانه است؟

وی با طرح این سوال که نقش جهادگران در این جنگ چیست؟ تاکید کرد: هدف از برگزاری جشنواره ملی جهادگران عرض اندام جهادگران در جنگ هنری و رسانه‌ای است. می‌خواهد بگوید همانطور که جامعه پرشکوه جهادگران میدان را فتح کردند و در عرصه‌های مختلف خوش درخشیدند، هر گروه جهادی می‌تواند تولید کننده یک اثر فاخر برای رسانه باشد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه جشنواره چهارم ملی جهادگران برخاسته از همه دیدگاه‌ها و نظرات بوده است، افزود: امسال ۳۰ هزار اثر را در جشنواره داشتیم. در ۳۲ استان جشنواره برگزار شد و ماحصل آن ۷۰۰ اثر به جشنواره ملی جهادگران رسید و در نهایت ۸۰ اثر در سطوح مختلف منتخب و برگزیده شدند.

سردار زهرایی در پایان گفت: جهادگران در عرصه جنگ رسانه‌ای پرچمدار هستند و با ظرفیت سازی که نهادها انجام خواهند داد، پنجمین جشنواره ملی جهادگران را با قوت و قدرت بیشتری برگزار کنیم.

سردار حسین یکتا: با کار جهادی شوخی نکنید!

سردار حسین یکتا نماینده تشکل‌ها و فعالان مردمی در ستاد مرکزی اربعین حسینی در چهارمین جشنواره ملی جهادگران که عصر روز شنبه ۲۲ اردیبهشت در دانشگاه انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: گام دوم محقق نمی‌شود مگر با تحول جهشی و جوانگرایی و یک حرکت تمدنی و اگر می‌خواهیم گام دوم محقق شود باید پایه‌اش تفکر جهادی باشد تا این تفکر جهشی را محقق کند.

وی افزود: دشمنان در یک جنگ ترکیبی پیچیده فکری و ذهنی تمام عزم و جزم خود را در نبرد عقل‌ها و اراده‌ها به میدان آورده‌اند تا امید را از بین ببرد.

سردار یکتا با بیان اینکه نباید کار جهادی عادی و طبیعی نشود، افزود: تحول جهشی و تفکر جهادی و سرعتی و قدرتی جز با عنایت و هدایتی و ولایتی محقق نمی‌شود.

نماینده تشکل‌ها و فعالان مردمی در ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: سرعت تحولات افزایش پیدا کرده است و عملیات طوفان الاقصی و وعده صادق تحول جهانی بود و معادلات جهانی را بر هم زد.

وی با اشاره به عملیات گسترده موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به اراضی اشغالی گفت: این تصمیم و هجم موشک و آتش به سکوی فرماندهی دشمن از سوی رهبر انقلاب صادر شد که این کار فقط توسط فردی که موحد است صادر می‌شود.

سردار یکتا اظهار داشت: هر چه به ظهور حضرت ولیعصر (عج) نزدیک می‌شویم عالم در حال توحیدی شدن است.

نماینده تشکل‌ها و فعالان مردمی ادامه داد: در گام دوم انقلاب و در نقطه تحول جهشی باید با تفکر جهادی کارهای نشدنی، شدنی شود و در این نقطه جنگ ترکیبی باید با تفکر جهادی قیام برای خدا به نسل دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها منتقل شود.

وی در پایان گفت: بچه جهادی‌ها سنگر و خاکریز و علمی را دست گرفتند که رهبر انقلاب خیلی به آن امید دارد. بستری بهتر و باعظمت‌تر از جهادی سراغ نداریم. با این ماموریت شوخی نکنید. در نبردهای آخرالزمانی ویژه جام حذفی خیلی از بچه‌های خودی ما شروع شده است. جام حذفی برای خواص و جام جذبی برای عوام شروع شده است.

علت مهم زنده بودن انقلاب اسلامی تداوم جهاد در ابعاد مختلف است

سردار سلیمانی رئیس بسیج سازمان مستضعفین در چهارمین جشنواره ملی جهادگران که عصر روز شنبه ۲۲ اردیبهشت در دانشگاه انقلاب اسلامی برگزار شد، با تبریک دهه کرامت و میلاد فرخنده حضرت فاطمه معصومه (س) و هفته بسیج سازندگی گفت: ملت بزرگ ایران در انقلاب اسلامی از ویژگی بزرگ جهاد برخوردار شد. ما قبل از انقلاب اسلامی هم همین مفهوم مقدس و متعالی را در تعالیم اسلامی داشتیم، اما به دلیل حاکمیت طاغوت امت نمی‌توانست شکل بگیرد و نمی‌توانست ویژگی‌های متعالی را بر خود مترقب کند.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی که به تعبیر امام راحل جمهوری اسلامی یک موهبت الهی بود که از سوی خداوند متعال به ملت ایران ارزانی شد، شرایطی فراهم شد و دشمنان، چون احساس خطر کرده بودند یک دهه جهاد دفاعی شکل گرفت. هشت سال دفاع مقدس و دو سال هم قبل از آن دخالت‌های نظامی، جنگ‌های مسلحانه، حمایت از تجزیه طلبی و کودتاها. با پایان دفاع مقدس که با پیروزی ملت ایران و به دست آمدن یک گنجینه تمام نشدنی در تاریخ معاصر ما خاتمه پیدا کرد جهاد تمام نشد، بلکه در عرصه‌های دیگری ادامه پیدا کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: جهاد مهمترین سند و دلیل برای زنده بودن انقلاب اسلامی و مهمترین سند و حجت برای تداوم انقلاب اسلامی در سطح جهان است.

سردار سلیمانی اضافه کرد: جهاد خدمت، جهاد سازندگی، جهاد امیدآفرینی، جهاد محرویت زدایی، جهاد علمی و ... ادامه پیدا کرد و هر روز ابعاد گسترده تری از خود را نشان می‌دهد. اگرچه مشکلاتی هم در مواجهه با رویکردهای جهادی در سطح دستگاه‌های دیوان‌سالار و برخی قوانین وجود دارد، اما همه همت ملت بزرگ ایران این بوده که این جهاد را در عرصه‌های متنوع و در مقابله با دشمنان ادامه دهند.

وی با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب درباره جهاد که فرمودند: جهاد یک طرف مقابل دارد و آن دشمن است، گفت: این دشمن آمده در این عرصه‌ها متمرکز شده و می‌خواهد ملت ایران را متوقف کند. بارها رهبر انقلاب فرمودند که انقلاب اسلامی زنده و پویا است و در حال حرکت رو به جلو است. علت مهم زنده بودن انقلاب اسلامی تداوم جهاد در ابعاد مختلف است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: دوره اخیر در گام دوم انقلاب اسلامی که در بیانیه گام دوم از سوی رهبر انقلاب تبیین گردید، دوره تکمیل الگوی جمهوری اسلامی است. این الگو باید تکمیل شود تا جامعه اسلامی محقق شود، آنگاه که الگوی جمهوری اسلامی تکمیل شد جامعه اسلامی هم شکل می‌گیرد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه این الگو قابل تکثر است و نمونه‌ای از تکثیر این الگو جبهه مقاومت است، تصریح کرد: رزمندگان جبهه مقاومت الگوی دفاعی را محقق کردند. امروز یک هویتی در مقابل چشمانمان شکل گرفته به نام جبهه مقاومت که دستاوردهای بزرگی داشته و فرهنگ مقاومت، ایثار، پایداری ومساله فلسطین را به عنوان مساله اصلی جهان مطرح کند.

وی ادامه داد: دوران جنگ شناختی هم در همین دوره واقع شده است. جنگ شناختی خیلی ملموس‌تر به چشم می‌آید و نسبت به دفاع نظامی و جنگ نظامی ابزار متفاوت است. ابزار جنگ شناختی رسانه‌های شنیداری، دیداری و نوشتاری هستند و مهمات آن محتواهایی از قبیل فیلم و عکس نوشت و تولید محتواهای کوتاه و انتشار گسترده در سطح فضای مجازی است. گروه‌های جهادی در این زمینه به صورت هوشمندانه و هنرمندانه فعالیت می‌کنند و این جشنواره ملی به این منظور برگزار شد تا این گروه‌ها معرفی شوند و دیگران با آثار و عملکرد این گروه‌های متعالی و خبره آشنا شوند و الگو بگیرند.

سردار سلیمانی با بیان این که یکی از ظرفیت‌های بسیج به عنوان تشکیلات مردمی انقلاب اسلامی الگوسازی و تکثیر الگو است، اضافه کرد: نبرد رسانه‌ای و مقابله با آن مستلزم جهاد رسانه‌ای است. هدف از برگزاری این جشنواره تقویت و تبیین جبهه جهاد رسانه‌ای است.

در بخش دیگری از این مراسم تجلیل از خانواده شهدای جهادگر حسین مومنی، حسین علی مرادی، امید مختاری، امیر محمد اژدری، امیر مسعود مسلمی، شهید پیران، رادمهر، حسن اسماعیلی، محمد مصطفی سارنگ، که بدون چشم داشت مادی در روستاهای محروم کار سازندگی کردند و جان خود را فدای رفاه مردم کردند، تجلیل به عمل آمد.

در پایان در اختتامیه چهارمین جشنواره ملی جهادگران از نفرات برگزیده تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha