پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
عکس

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطیعی گفت: انتقال معارف ائمه اطهار (س) زمینه‌ساز تبعیت مردم از معصومین (س) خواهد شد لذا اگر در جایی نقص یا اشکالی دیده می‌شود به سبب کم‌کاری هایی است که گاها نسبت به معارف ائمه (س) صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، همزمان با دهه «کرامت» و در آستانه خجسته میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در دیدار با مدیر و خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان، ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت به تشریح روایتی از امام رضا(ع) پرداخت و گفت: حضرت رضا علیه‌السلام فرمود رحمت خدا بر کسی باد که امر ما [ولایت] را احیا کند که احیای آن نیز با فراگیری معارف ما صورت می‌گیرد، چراکه اگر مردم آن زیبایی‌های کلام ائمه اطهار(س) را دریافت کنند از ما تبعیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، با بیان اینکه کانون‌های خدمت رضوی باید حلقه وصل مردم و معصومین علیهم السلام باشند، افزود: انتقال معارف ائمه اطهار (س) زمینه‌ساز تبعیت مردم از معصومین (س) خواهد شد لذا اگر در جایی نقص یا اشکالی دیده می‌شود به سبب کم‌کاری هایی است که گاها نسبت به معارف ائمه (س) صورت می‌گیرد.

امام جمعه سمنان با اشاره به ابراز ارادت همه سلایق فکری به ساحت امام رضا(ع) اظهار کرد: جمعیت دهها میلیون نفری که سالانه به سمت حرم مطهر رضوی حرکت می‌کند حاکی از شور و شوق آحاد مردم به ساحت نورانی آن حضرت است.

وی عشق و ارادت مردم به امام رضا(ع) را «خاص و بی‌بدیل» معرفی کرد و گفت: روش هدایتگری ائمه اطهار(س) موضوعی منحصربه‌فرد و فراگیر است و درب این خانه پرفیض بر روی هیچ کس بسته نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر درس‌آموزی از روش هدایتی امام رضا (ع) در موضوعات مختلف افزود: هرکس بر اساس میزان ظرفیت خود از دریای بی‌کران رضوی بهره‌مند می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با یادآوری نحوه توسل بزرگان و اولیای الهی به امام رضا(ع) گفت: دلهای برخی افراد از فواصل طولانی متوجه معنویت و برکات حرم رضوی می‌شود و برخی افراد نیز در جوار حرم از فیوضات آن بهره‌مند می‌شوند.

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خادمیاران رضوی باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود زمینه قرابت معنوی مردم به ساحت مقدس امام رضا(ع) را فراهم کنند، اظهار کرد: ائمه اطهار(س) نیز حلقه وصل مردم به خداوند متعال هستند و راه ورودی به محسوب می‌شوند.

وی با ابراز امیدواری برای تداوم حضور خادمیاران رضوی در این مسیر نورانی گفت: امام رضا(ع) هنگام ورود به نیشابور در پاسخ به مطالبه مردم برای موعظه فرمود «کَلِمَةُ لا اِلهَ اِلاَّ اللّهُ حِصْنی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنی اَمِنَ مِنْ عَذابی» و سپس فرمود «بشرطها و شروطها و أنا من شروطها»

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ادامه داد: تعبیر «انا من شروطها» به معنای آن است که ولایت اهل بیت(س) شرط محوری توحید است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، «لا اله الا الله» را «نه به هرچه‌ غیر خدا است» تفسیر کرد و گفت: در روایت دیگری از امام رضا(ع) که به حدیث سلسةالذهب مشهور است فرمود «ولایة علی بن ابیطالب حِصْنی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنی اَمِنَ مِنْ عَذابی»

امام جمعه سمنان با بیان اینکه این دو روایت نشان می‌دهد حقیقت «کلمة لا اله الا الله» همان «ولایت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام» است اظهار کرد: امام علی(ع) مظهر اتمّ کمالات الهی و آیینه تمام‌نمای خداوند است.

وی با درود به ارواح طیبه شهدا و امام شهدا و نیز پدران و مادرانی که در جهت تربیت دینی و اسلامی مؤمنین گام برداشته‌اند گفت: قلعه و دژ خداوند تمام عالم را فراگرفته است و هرکس اگر ذیل پرچم «الله» قرار گیرد رستگار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی تصریح کرد: اگر کسی به زعم خود برای خودش جایگاه و تشخّصی جدا از «کلمة الله» درست کرده باشد در گمراهی است و راه را اشتباه طی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطرنشان کرد: این‌گونه افراد گرفتار این توهم شده‌اند که در برابر خداوند متعال کسی هستند در حالی‌که هیچ زمین، زمان و ملکوتی خارج از دایره الهی نیست.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام حسنعلی عربی، مسئول جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید و حسن سعدالدین، مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان در سخنانی گزارشی از اقدامات و برنامه‌های در دست اقدام در «دهه کرامت» سالجاری ارائه کردند.

امروز خادم الرضا کسی است که دست مردم را در دست امام رضا(ع) بگذارد

امروز خادم الرضا کسی است که دست مردم را در دست امام رضا(ع) بگذارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha