پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر/ مراسم افتتاحیه ششمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای در تبریز

حوزه/ رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در تبریز گفت: هتک حرمت به ارزش های انقلاب و آموزه های نورانی قرآن در جامعه از جلوه های مهجوریت قرآن است، نظام آموزش عالی و حوزه های علمیه با وجود برنامه های متنوع قرآنی همچنان از این مهجوریت رنج می برند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین رسول خضرلو، صبح امروز در مراسم افتتاحیه ششمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای در تبریز، ضمن خیر مقدم به حضور تمام اساتید و دانش پژوهان، بر اهمیت بازشناسی اندیشه های قرآنی امامین انقلاب تصریح نمود و ابراز داشت: بازخوانی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای در عرصه بین الملل گامی مهم در برطرف سازی مهجوریت قرآن کریم در سراسر جهان خواهد بود.

وی از همیاری و همکاری تمام مجموعه ها و مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی تبریز و مسئولان ادارات به ویژه نماینده ولی فقیه در استان تقدیر نمود و ابراز داشت: برخورد لازم می دانم تا از همدلی تمام کسانی که ما را در برگزاری هرچه با شکوه تر این مراسم یاری نمودند، قدردانی کنم و برای همه عزیزان آرزوی موفقیت و هم نشینی با قرآن در دنیا و آخرت مسئلت می کنم.

حجت الاسلام و المسلمین خضرلو در ادامه شناساندن مرجعیت قرآن و معرفی بُعد علمی مقام معظم رهبری در جبنه های فقهی و تفسیری را از اهداف این کنگره برشمرد و اذعان داشت: امام خامنه ای بیش از ۵۰ سال با غور در آموزه های قرآنی نظرات بدیع و نو آورانه ای را در حوزه قرآن داشته است، جامعه المصطفی بر لزوم آشنایی جوامع علمی، دانشگاهی و حوزوی با اندیشه های مقام معظم رهبری را بر خورد لازم می داند.

وی ضمن ارائه گزارشی از پیشینه برگزاری اجلاسیه های پیشین این کنگره با بیان این که اجلاسیه ششم گوشه ای کوچک برای رفع مظلومیت و مهجوریت آموزه های قرآنی خواهد بود، اظهار داشت: قرآن کریم حاوی رهنمودهایی است که پیاده سازی ان در جامعه نیازمند توجه دائمی به قرآن کریم است.

رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در تبریز تصریح کرد: با توجه به آموزه های قرآنی نه تنها مسائل و بحران های اجتماعی حل می شود، بلکه یکی از حلقه های مهم تشکیل و احیای تمدن نوین اسلامی شکل می گیرد. بر اساس آموزه های قرآنی تبعیت از پیامبر و قرآن کریم تجلی محبت الهی است.

وی ضمن اشاره به برخی از فرازهای اندیشه قرآنی رهبر معظم انقلاب، تصرح کرد: هتک حرمت به ارزش های انقلاب و آموزه های نورانی قرآن در جامعه از جلوه های مهجوریت قرآن است، نظام آموزش عالی و حوزه های علمیه با وجود برنامه های متنوع قرآنی همچنان از این مهجوریت رنج می برند.

حجت الاسلام و المسلمین خضرلو در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به رویکردهای جامعه المصطفی، تصریح کرد: جامعه المصطفی العالمیة در دو سال اخیر با برگزاری چندین اجلاسیه اندیشه های قرآنی گامی مهم در مسیر برطرف سازی مهجوریت قرآن در جوامع اسلامی و انسانی برداشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha