جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
حجت الاسلام ماذنی

حوزه/ مدیر ترویج پژوهش و دبیر جشنواره علامه حلی (ره) گفت: در آغاز آثاری که به دبیرخانه می‌رسید از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر تجاوز نکرد، اما امروز شاهد حضور گسترده طلاب جوان در جشنواره علامه حلی (ره) هستیم، به نحوی که در دوره پانزدهم بیش ۱۲ هزار اثر به جشنواره ارائه شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدصالح مازنی امروز در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره علامه حلی(ره) حوزه علمیه استان قزوین که در سالن اجتماعات مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد، گفت: جشنواره علامه حلی با هدف تقویت و نشاط علمی و گسترش روحیه تحقیق و پژوهش بین طلاب جوان از سال ۱۳۸۷ راه اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: در آغاز آثاری که به دبیرخانه می‌رسید از ۲ هزار و۲۰۰ اثر تجاوز نکرد، اما امروز شاهد حضور گسترده طلاب جوان در جشنواره علامه حلی (ره) هستیم، به نحوی که در دوره پانزدهم بیش ۱۲ هزار اثر به جشنواره ارائه شد.

مدیر ترویج پژوهش و دبیر جشنواره علامه حلی با بیان اینکه جشنواره به عنوان یک رویداد تمدنی در سطح کشور معرفی شده است، بیان کرد: مجموع آثاری که در کل ادوار برگزار شده جشنواره به سامانه رسیده بالغ بر ۱۸۸ هزار اثر است که سهم استان قزوین ۳۱۰۶ اثر بوده است که سهم قابل توجهی است که جای تقدیر است.

وی ادامه داد: حوزه علمیه استان قزوین در همه ادوار جشنواره برگزیده داشته و این نشان می‌دهد همکاران ما در جشنواره حوزه علمیه این شهر به نحو مطلوب برنامه ریزی‌های لازم را نموده و با طلاب، فضلا، اساتید و مدیران مدارس رایزنی‌های لازم برای حضور گسترده طلاب در جشنواره را به عمل آورده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین مازنی بیان کرد: آنچه امروز توسط طلاب و فضلای جوان تولید می‌شود، بسیار بیشتر از آن چیزی است که ارسال می‌شود و با فاخرتر شدن آثار، شاهد رشد کمی آثار نیز خواهیم بود وخوشبختانه جشنواره توانسته است جایگاه خوبی بین حوزویان و طلاب جوان پیدا کند.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ارتقای فرهنگ تحقیق و پژوهش در میان طلاب و روحانیون است و از پژوهشگران برتر این جشنواره در هر سال حمایت می‌شود و آن‌ها به مرکزنخبگان معرفی می شود که ۱۲ نفر از استان قزوین به عنوان بر گزیده معرفی شده اند.

دبیر جشنواره علامه حلی (ره) عنوان کرد: امروز این جشنواره به رویداد تمدنی در جمهوری اسلامی شناخته شده و به جوانان معرفی می شود.
انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha