جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
تصاویر/ دومین گردهمایی مبلغان بشردوستی

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه دنیا باید بداند ایرانیِ امروز آن ایرانی دیروزی که حاکمان طاغوت بر او حکومت می‌کردند نیست، تصریح کرد: روحانیت در اوج بحران‌های سیاسی و اجتماعی کشور بصیرت‌افزایی کرده است و امثال شهید مختارزاده‌ها و عجمی‌ها هم جان خود را کف دست گرفتند و فضای سیاسی و اجتماعی جامعه را به ریل اصلی خود بازگرداندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دومین گردهمایی مبلغان بشردوستی با حضور یک هزار نفر از طلاب و روحانیون «همیار هلال‌احمر» در سالن همایش‌های بین‌المللی رسول اعظم (ص) مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) قم برگزار شد.

‌آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی سخنانی رسالت انبیای الهی بخصوص نبی گرامی اسلام (ص) را محدود به یک قوم و عشیره و مذهب و دین خاص ندانست و گفت: همانطور که پیامبر ما برای دستگیری از تمامی جامعه بشری ماموریت داشت، علما و روحانیت نیز باید همان راه را بپیمایند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران توانسته در میان جمعیت‌های صلیب سرخ سراسر جهان از رتبه‌ بالایی برخوردار شود، گفت: پیام هلال احمر این است که رسالتش خدمت به انسان بوده و در امر امدادرسانی صرفا انسانیت به عنوان گل سرسبد هستی موضوعیت دارد.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: وقتی هلال‌ احمر به صورت صادقانه این پیام را در عرصه داخلی و خارجی و حتی در اوج تحریم‌های ناجوانمردانه، به جای جای عالم رساند، مرجعیت و روحانیت احساس کرد که باید در کنار هلال احمر باشد و به پویایی آن کمک کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نام جمعیت هلال احمر ایران در کنار ده‌ها کشور دیگر به عنوان الگو مطرح می‌شود، گفت: این نشانگر این است که خدمت به انسان‌ها پیام جهانی انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به توصیه حضرت علی (ع) به مالک اشتر هنگام عزیمت به مصر و برخورد مناسب با همه مردم آن دیار، خطاب به امدادگران هلال احمر گفت: این پیام امیرالمومنین (ع) به شما تضمین حسن عاقبت شماست.

وی تاریخ روحانیت را پرافتخار توصیف کرد و گفت: طلاب با تقدیم ۴ هزار شهید در هشت سال دفاع مقدس در تارک تاریخ درخشیدند. همچنین در اوج همه‌گیری کرونا، بسیاری از طلاب عمامه‌ به سر خود را وقف بیماران کردند و تعدادی از آنان شهدای سلامت شدند. در هنگام بلایای طبیعی هم روحانیت در میدان حاضرند و اینها حاکی از عزت روحانیت است که در عرصه‌های مختلف به نمایش درآمده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری بر اساس مبانی دینی، خدمت به جامعه انسانی را در ردیف ایمان به خدا دانست و سه ماموریت شامل هدایت معنوی جامعه، هدایت سیاسی جامعه و خدمت‌رسانی اجتماعی را در کنار درس و بحث و تحقیقات علمی از ماموریت‌های مهم روحانیت برشمرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: روحانیت در اوج بحران‌های سیاسی و اجتماعی کشور بصیرت‌افزایی کرده است و امثال شهید مختارزاده‌ها و عجمی‌ها هم جان خود را کف دست گرفتند و فضای سیاسی و اجتماعی جامعه را به ریل اصلی خود بازگرداندند.

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: مبلغان امدادگر ما از ملیت‌های مختلف امروز گرد هم جمع شده‌اند تا به هلال احمر بگویند شما به سمت ما دست دراز کردید و ما هم دست شما را می‌فشاریم و می‌خواهیم با این خدمات بشردوستانه نام عزیز ایران، اسلام، انقلاب اسلامی، مکتب اهل بیت (ع) و رهبر انقلاب را به دنیا معرفی کنیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه دنیا باید بداند ایرانیِ امروز آن ایرانی دیروزی که حاکمان طاغوت بر او حکومت می‌کردند نیست، افزود: امروز ایران دعوت‌کننده‌ی بشریت به سوی هدایت معنوی، هدایت سیاسی و خدمات اجتماعی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha