پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
سیدکاظم سیدباقری

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: شکسته شدن أبُهّت اسرائیل، معرفی شدن این رژیم به عنوان ضد حقوق بشر، داشتن وحشت از نیروهای حماس و ..... از جمله پیامدهای این جنگ برای آنان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم سیدباقری در گفتگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به این که با شکل گیری اسرائیل در سال 1948، جهان همواره با چالش هایی روبه رو شده است، اظهار داشت: این رژیم غاصب مشکلات بسیاری را برای جهان اسلام به ویژه فلسطین به وجود آورده و از سویی با توجه به قدرت خود و پشتیبانی که آمریکا از این رژیم انجام می داد، و از سوی دیگر عدم خودباوری در کشورهای عربی، منجر به این می شد که این رژیم در ابتدا در جنگ ها پیروز باشد.

وی ادامه داد: اما در جنگ های اخیر، مردم فلسطین به خودباوری رسیده و گاهی اسرائیل به صورت مفتضحانه شکست خورده و مجبور به صلح یا ترک جنگ شده است.

عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات سیاسی حوزه ابراز داشت: این شکست ها حاکی از آن است که اسرائیل با آنکه چهارمین ارتش مجهز دنیا را در اختیار دارد؛ اما نتوانست در مقابل گروه و شهر کوچکی همچون غزه پیروز شود.

*فرافکنی رژیم صهیونیستی

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مشکلات موجود در اسرائیل همچون تورم و بالابودن نرخ بیکاری، خاطرنشان ساخت: این رژیم غاصب گاهی با انجام چنین حملاتی حواس ها را به سمت های دیگر متوجه می کند تا بتواند به طریقی از مشکلاتی که دارد فرافکنی کند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدباقری تصریح کرد: گاهی این رژیم غاصب پاسخی برخلاف میل باطنی گرفته و گروه های فلسطینی با موشک باران خود به بسیاری از نواحی اسرائیل آنان را دچار کابوس کرده و خواب را از چشمان سران این رژیم ربوده اند.

*اسرائیل و انتحار

وی با بیان اینکه اسرائیل در این جنگ دست به یک نوع انتحار زده است، یادآور شد: این رژیم تمام نواحی غزه؛ حتی مکان هایی که مورد پشتیبانی سازمان ملل همچون مدارس، مساجد، اردوگاه ها را مورد هجوم وحشیانه خود قرار داده و چندان این وضعیت آشفته شد که حتی مسئولین سازمان های جهانی از جمله بان کی مون طی بیانیه ای اقدامات آنان را محکوم کرده اند.

*دلائل پیروزی غزه

عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات سیاسی حوزه با اشاره به دلائل پیروزی غزه در این جنگ، گفت: وجود علقه های وطنی و سرزمینی، حس شهادت طلبی، ارزش های الهی و انسانی و ..... در مردم غزه،  از جمله دلائل شکست اسرائیل بوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه به پیامدهای این جنگ برای اسرائیل نیز اشاره کرد و بیان داشت: شکسته شدن أبُهّت اسرائیل، معرفی شدن این رژیم به عنوان ضد حقوق بشر، داشتن وحشت از نیروهای حماس و ..... از جمله پیامدهای این جنگ برای آنان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدباقری با بیان این که امروز اسرائیل کشوری جنایتکار به جهانیان معرفی شده است، اظهار داشت: شهادت 469 کودک، 243 زن و 90 پیرمرد در این جنگ، دلیل بر این مدعاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha