یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کشکولی

حوزه /حجت الاسلام کشکولی با بیان اینکه یکی از این نعمت‌ها، جانی است که خداوند متعال به همه آفریده‌ها بخشیده است، گفت: ولی این جان چنان می‌تواند ارزشمند شود که خداوند جان همچون حاج قاسم را به زیبایی می‌خرد، طبق قرآن کریم، برای اینچنین شدن باید ۱۰ویژگی کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام کریم کشکولی، شامگاه یکشنبه در جمع روحانیون و طلاب فلاورجان به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره توبه «التَّائِبُونَ الْعَابِدُونَ الْحَامِدُونَ السَّائِحُونَ الرَّاکِعُونَ السَّاجِدُونَ الْآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّاهُونَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَالْحَافِظُونَ لِحُدُودِ اللَّهِ ۗ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِینَ..» اظهار کرد: خداوند دو نعمت را به انسان‌ها بخشیده است که درشان آفریده‌ها می‌باشد و طبق آیات قرآن کریم چنانچه این دو نعمت ارزشمند گردد، خداوند مجدد آنها را برای خود می‌خرد که درشأن پروردگار است.

وی با بیان اینکه یکی از این نعمت‌ها جانی است که خداوند متعال به همه آفریده‌ها بخشیده است، گفت: ولی این جان چنان می‌تواند ارزشمند شود که خداوند جان همچون حاج قاسم را به زیبایی می‌خرد، حتی خداوند جان شهید محمد حسین یوسف الهی را بیشتر از جان حاج قاسم خرید.

استاد حوزه ادامه داد: این ادعا از آن بابت است که شهید حاج قاسم سلیمانی وصیت می‌کند مرا چون یک سرباز کنار پیکر او خاک کنید، شهید یوسف الهی چنان با اهل بیت و عالم ملکوت پیوند خورده بود که هر گره‌ای را شبانه باز می‌کرد.

وی بیان کرد: سیره شهید یوسف الهی را مطالعه کنید، عارف الی الله بود که به نقل از حاج قاسم سلیمانی از طریق ارتباط با حضرت زینب از عالم غیب می‌گفت، بارها و بارها حضرت امام در جریان انقلاب، فرمایشاتی داشتند که جز از طریق ارتباط با امام زمان (عج) میسر نبود.

حجت الاسلام کشکولی یادآور شد: بر اساس آیات قرآن، چنانچه ویژگی‌هایی را کسب کنیم نفس، مال و جان انسان خریدنی و حق می‌شود، حاج قاسم سلیمانی این چنین کرده بود به نحوی که سخن شهید حاج قاسم سلیمانی در اجتماع، اقتصاد، سیاست، نظامی گر هم فصل‌الخطاب شده بود.

وی تاکید کرد: قرآن کریم می‌فرماید برای تبدیل شدن به چنین شخصیتی که خداوند خریدار آن می‌شود، باید ۱۰ خصوصیت داشت، اولین خصوصیت این است که زندگی انسان مجاهدانه شود، زندگی مجاهدانه مخالف منفعت، مصلحت و عافیت طلبی است.

مدیر مدرسه علمیه اباصالح (عج) عنوان کرد: روحیه عافیت طلبی مانع از تحقق زندگی مجاهدانه می‌شود، این تفکر اقتصادی و اجتماعی ما را از سلف صالح خود دور می‌سازد، سیره زندگی آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی را مطالعه کنید متوجه خواهید شد.

وی ابراز کرد: امروز روز جهاد است، مجاهدت اولین چیزی است که خداوند از ما طلب می‌کند، طلبه‌ها بدانند که ما همگی صاحب و سرور داریم و هرگز طلبه‌ها را رها نخواهند کرد.

حجت الاسلام کشکولی اذعان کرد: دومین خصوصیتی که باید برای خدایی شدن کسب کنیم، توبه است، پشیمانی از گناهان دومین خصوصیتی است که باید حاصل شود.

وی افزود: عابدون و حامدون صفت‌های بعدی است، حامدون فقط به معنی الحمدلله تنها نیست، به تعبیر امام صادق (ع) حمد یعنی آنکه هر نعمتی که خداوند به ما عطا کرده است در همان راه صرف گردد.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: صفت پنجم طبق آیه قرآن، السائحون است که معنای تلاش فوق‌العاده همراه با هجرت است، انسان‌های یکه برای اهداف خود تلاش وافر می‌کنند، الساجدون صفت ششم است که به معنای شکر عملی علاوه بر شکر زبانی افراد است.

وی الراکعون را صفت بعدی از منظر قرآن دانست و گفت: بر اساس تفاسیر الراکعون به منزله افرادی است که اهل حقیقت نماز هستند، با خدا بودن شرط موفق شدن است.

حجت الاسلام کشکولی عنوان کرد: صفت هشتم آمر به معروف بودن است، نباید خوبی‌ها را فقط برای خود خواست و چه بسا خوبی‌ها را برای دیگران زودتر از برای خود بخواهید و از خداوند طلب کنید، صفت نهم، ناهی از منکر است، بدی‌ها را نه برای خود و نه برای دیگران بخواهید و آنها را از بدی نهی کنید.

وی، حافظون لحدود الله را صفت دهم عنوان کرد و ابراز داشت: کسانی که حدود الهی را در زندگی خود نگه داشت، به مقصد نهایی می‌رسد، مقصد نهایی همان لحظه‌ای است که خداوند جان او را می‌خرد، خداوند جان همه شهدا را خریده است.

استاد حوزه متذکر شد: برای اینکه خدا جان ما را بخرد نباید انسان خاصی بود، باید اخلاص داشت، رجبعلی خیاط، مرحوم دولابی و امثالهم همگی بر اساس یک اشاره اهل بیت حاصل شده است.

۱۰ شاخص قرآنی که خداوند جان حاج قاسم را با آنها خرید۱۰ شاخص قرآنی که خداوند جان حاج قاسم را با آنها خرید

۱۰ شاخص قرآنی که خداوند جان حاج قاسم را با آنها خرید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha