دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حضرت زهرا

نویسنده در این کتاب به تبیین مهم ترین شاخصه ها و بایسته های همسرداری بر اساس فرمایشات نورانی حضرت زهرا(س) و نیز برگرفته از سیره و سبک زندگی ایشان پرداخته به نحوی که نکات مطروحه در آن برای زندگی امروز زوج ها به خصوص بانوان محترم بسیار جالب و درس آموز است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نویسنده کتاب" آئین همسرداری در زندگی حضرت فاطمه (س) " اسدالله محمدی نیا است و این اثر را به همت انتشارات سبط اکبر به زیور طبع آراسته است.

در واقع این کتاب با موضوع نحوه زندگی زناشویی و تعاملات داخل خانه حضرت فاطمه زهرا (س) با دیگر اعضای خانه به نگارش درآمده است و نویسنده در آن کوشیده تا با بیان احادیثی از ائمه اطهار (ع) و آیاتی از قرآن کریم پیرامون ازدواج و همسرداری، مسیر و راه تکامل زن و شوهر و چگونگی ایجاد آرامش در خانواده و زندگی موفق را برای مخاطب خود ترسیم کند.

در بخشی از این کتاب درباره «آثار ازدواج در ابتدای جوانی»، آمده است: " یکی از راه‌هایی که شیطان می‌تواند انسان را به گناه و آلودگی بکشاند، زنان بی‌حجاب و بی‌تقوا هستند. زنانی که با آرایش و ناز و عشوه‌گری دل مردان به ویژه جوانان را می‌ربایند و غریزه جنسی آنان را تحریک می‌کنند. "

گفتنی است نگارش این قبیل آثار در راستای تبیین سبک زندگی اسلامی، نقش مهمی در هدایت نسل جوان خصوصاً در آغاز مرحله‌ای چون ازدواج و تشکیل خانواده دارد و از این رو باید از انتشار این قبیل کتاب‌ها حمایت لازم را به عمل آورد، ضمن آنکه به خصوص رسانه‌ها نیز به معرفی و تبیین آنها در سطح جامعه به شکل‌های نوین و جذاب اهتمام بورزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha