سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بلادیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: وظیفه روحانیت حفظ دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در انجام این وظیفه نباید مسائل شخصی و حب و بغض های خودمان را دخالت دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان در میان جمعی از حوزویان اهواز بیان کرد: وظیفه روحانیت حفظ دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در انجام این وظیفه نباید مسائل شخصی و حب و بغض های خودمان را دخالت دهیم و برای حمایت و دفاع از دوستان مراقب سوء برداشتها باشیم.

وی افزود: ممکن است گاهی اتفاق بیفتد که یکی از نزدیکان یا عزیزان ما در جایگاهی قرار گیرد که ما آن جایگاه را نمی پسندیم یا ممکن است در معرض اتفاق ناخوشایندی قرار گیرد که ما را ناراحت کند در این موارد باید در رفتار و عکس العمل های خود دقت کنیم تا خدایی نکرده ارکان نظام را زیرسوال نبریم. اگر علیه یکی از نزدیکان یا دوستان ما حکمی صادر شود نباید برای دفاع از آن دوست، برادر، همسایه، بستگان و عزیزی که داریم یکی از ارکان نظام را زیر سؤال ببریم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: یکی از نهادها و مجموعه هایی که انصافا در حال خدمت و تلاش است دادسرای ویژه روحانیت است. البته ما منکر احتمال خطا نیستیم همانطور که در همه ی مجموعه ها احتمال خطا وجود دارد اما می گوئیم نباید از روی حب و بغض و ارتباطات شخصی حرفهایی در مورد یکی از نهادهای نظام بزنیم که دشمن از آن حرف ها سوء استفاده کند.

وی گفت: ایجاد دادسرای ویژه روحانیت یکی از اقدامات زیبا و خلاقانه حضرت امام خمینی(ره) بوده و هست. این دادسرا برای حفظ صیانت حوزه (به معنای کلان) و فرد فرد ماست.

حجت الاسلام و المسلمین بلادیان ابراز کرد: دادسرای ویژه روحانیت برای صیانت از اعتبار و جایگاه حوزه و روحانیت یکسری قوانین و سلسله مراتبی دارد اگر کسی نسبت به تصمیمات این نهاد اعتراضی دارد نباید خدائی نکرده به نحوی ورود کند و سخن بگوید که این سازمان و نهاد حوزوی خدشه دار شود.

وی تصریح کرد: از همه ی روحانیون، طلاب و دغدغه مندان عزیز تقاضا دارم که در سخنان و رفتارهای خود دقت نمایند. همچنین تقاضا دارم اگر مطالبه ای دارند آن مطالبه صحیح، دقیق و کارشناسی شده باشد.

حجت الاسلام و المسلمین بلادیان خاطرنشان کرد: همه روحانیون برای ما عزیز هستند البته نسبت به بعضی ها بیشتر شناخت و ارادت داریم اما این شناخت و ارادت شخصی ما نباید سبب شود کاری انجام دهیم یا سخنی بگوئیم که یکی از نهادهای جمهوری اسلامی را تضعیف کنیم. این مسئله را باید در همه جا و نسبت به همه ی نهادهای نظام رعایت کنیم.

وی در پایان گفت: در مسائل حزبی، گروهی و طایفه ای خود باید دقت داشته باشیم که مسائل شخصی و حب و بغض هایمان را در کلان کارهای خود دخالت ندهیم و با دقت بیشتری سخن بگوئیم و بهانه دست دشمن ندهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha