چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
کد خبر: 1156857
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
تصاویر/ مراسم تجلیل از اساتید مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی تواضع در برابر استاد را یکی از عوامل موفقیت عنوان کرد و گفت: قواعدی در ای عالم وجود دارد که هر کسی بر طبق آن عمل کند رشد می‌کند و از سری قواعد دیگر عالم حفظ حرمت پدر و مادر است؛ احترام ویژه به آن ها در رشد انسان مؤثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی که در حسینیه این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم ترین مسائلی که باید در جامعه خصوصا حوزه جا بیفتد، به جا آوردن حق استاد و کسی است که انسان از او علم می آموزد و لذا اما سجاد علیه السلام یکی از سفارشتان به شیعیان تجلیل از مقام علمی استاد است و این مسئله با گوش دادن به بیانات استاد و عمل به ان ها عملی می شود.

وی با بیان این که سبک علمی حوزه های علمیه از جهت فکری برای جامعه یک الگو می باشد، گفت: در طول تاریخ حوزه های علمیه الگوی علمی بودند و امروز باید از این میراث مراقبت کنیم.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: یکی از آداب رعایت حقوق استاد، رعایت ادب در حضور وی می باشد و یکی از سفارشات مرحوم علامه مصباح یزدی به طلاب حضور قلب داشتن آن ها در درس استاد بود.

وی تصریح کرد: اولین انحراف یک شاگرد غیبت از استاد خود می باشد و از سفارشات امام سجاد در مورد حقوق استاد این است که نه تنها نباید غیبت استاد را در محفلی انجام داد، بلکه اگر جایی از او غیبت شد، دفاع نیز باید کرد و مرحوم آیت الله مجتهدی می گفت؛ نیم قرن تجربه شخصی خودم و تربیت طلاب به من ثابت کرده که اگر اساتید از ما نا راضی باشند به جایی نمی‌رسیم و کمال نخواهیم داشت.

حجت الاسلام قاسم خانی تواضع در برابر استاد را یکی از عوامل موفقیت عنوان کرد و افزود: قواعدی در این عالم وجود دارد که هر کسی بر طبق آن عمل کند رشد می‌کند و از سری قواعد دیگر عالم حفظ حرمت پدر و مادر است؛ احترام ویژه به آن ها در رشد انسان مؤثر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha