شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
نشست مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با معاونان آموزش مدارس علمیه خواهران استان

حوزه/ نشست مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با معاونان آموزش مدارس علمیه خواهران استان در سالن مدیریت حوزه علمیه خواهران یزد، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در جمع معاونان آموزش مدارس علمیه استان، ضمن خوش آمدگویی و تبریک ایام مبارکه دهه کرامت، اظهار کرد: ماه ذیقعده از ماه‌های با فضیلت و ماه استجابت دعا و آمرزش گناهان است.

وی با تبریک میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیها) و امام رضا (علیه السلام) به زیارت حضرت معصومه (سلام الله علیها) اشاره و تصریح کرد: از حداقل سه امام معصوم نقل شده که هر کس حضرت معصومه (سلام الله علیها) را زیارت کند اهل بهشت است و رمز آن اتصال روحی بین زائر و مزور است، چرا که سی سلام در زیارتنامه حضرت وجود دارد؛ پنج سلام به انبیاء الهی (علیهم السلام)، چهار سلام به پیامبر اعظم اسلام (صل الله علیه و آله)، دوازده سلام به سایر معصومین (علیهم السلام) و نُه سلام به خود حضرت معصومه (سلام الله علیها). و این سلام ها باعث اتصال روحی و طهارت و پاکی انسان شده و زمینه ورود به بهشت فراهم می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر در ادامه گفت: از دیدگاه امام رضا (علیه السلام) شیعه سه نشانه دارد: یک. «شِیعَتُنَا اَلْمُسَلِّمُونَ لِأَمْرِنَا؛ شیعیان ما، تسلیم امر ما هستند» ما در همه زمینه ها باید تسلیم امر امام باشیم، دوم. «اَلْآخِذُونَ بِقَوْلِنَا؛ سخنان ما را می‌پذیرند»، منبع اطلاعاتی ما قول اهل بیت (علیهم السلام) باید باشد نه حرف دیگران، سخن اثر دارد، خیلی مهم است از چه کسی و از کجا اطلاعات دریافت می کنی چون سخن می تواند اثر سحر داشته باشد، بین زن و شوهر، عروس و مادر شوهر اختلاف بیندازد.

وی تصریح کرد: یکی از علائم آخرالزمان این است که علم مفید کم است؛ علمی مفید است که انسان را به بهشت هدایت کند؛ زیرا رستگاری ما رسیدن به بهشت و رضوان الهی است، نه جهنم.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر با بیان ادامه حدیث گفت: نشانه سوم. « اَلْمُخَالِفُونَ لِأَعْدَائِنَا؛ با دشمنان ما مخالفند»، ما باید توجه داشته باشیم که با کسی که مخالف و دشمن اهل بیت (علیهم السلام) است، مخالف باشیم، استکبار جهانی دشمن اهل بیت (علیهم السلام) است، و ما باید با آن ها ابراز دشمنی و مخالفت کنیم. « فَمَنْ لَمْ یَکُنْ کَذَلِکَ فَلَیْسَ مِنَّا؛ پس هر کس این گونه نباشد، از ما نیست.»

در پایان حجت الاسلام و المسلمین کارگر از معاونان آموزش خواست، از فرصتی که در اختیار دارند جهت ارتقاء مدارسی که مسئولیتش به عهده آن‌ها است، هم اندیشی داشته و از همدیگر کسب تجربه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha