یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مراسم فاطمیه

 حوزه / استاد حوزه علمیه قم گفت: تشییع شهید سلیمانی با شکوهترین و ماندگارترین تشییع در طول تاریخ بشریت بود که هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد ماهری، ظهر امروز در مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که که از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد گفت: کمتر درباره جنبه مبارزات مثبت حضرت فاطمه زهرا (س) در دوره کوتاه زندگیشان صحبت شده است و عموماً مشکلات و ناهنجاری و بی حرمتی‌های مردم آن زمان در مورد ایشان مطرح می‌شود که متأسفانه این اتفاقات رخ داده، ولی جنبه مبارزاتی و بحث رهبری جامعه اسلامی و ولایت هم مطرح بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه نقش حضرت فاطمه (س) در زمان پس از پیامبر چگونه اجرا شود، نیز مهم بود و ایشان جهاد واقعی را بنیان نهاد و نشان داد.

استاد حوزه اظهار کرد: کار حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان بانوی جوان زمان خودشان در تاریخ ماندگار شد و همیشه یک الگو برای زنان جامعه اسلامی و حتی مردان است

حجت الاسلام ماهری عنوان کرد: با توجه به اینکه ما ملتی مسلمان هستیم باید از دل اسلام برای خود الگو و شاخصی در نظر بگیریم و خانم فاطمه زهرا (س) بهترین الگو برای زنان است.

استاد حوزه عنوان کرد: انتخاب سبک زندگی ایرانی _ اسلامی به منظور گوشه نشینی و عزلت گزینی نیست، بلکه در این نوع زندگی باید از اسراف دوری و برای خود آسایش و آرامش فراهم کرد و برای تربیت فرزندان خود احترام قائل شویم تا خانواده، جامعه و نسل بهتری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: همسرداری، خانه‌داری و تربیت اولاد حضرت فاطمه زهرا (س) نشان از شخصیت بی‌نظیر ایشان در طول تاریخ بشریت است.

حجت الاسلام ماهری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی که رهبر معظم انقلاب فرمودند یک مکتب است، همه وجود خودش را از اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) بهره گرفته بود و در سخت‌ترین شرایط و احوال به وجود نازنین ام‌ابیها علیها السلام متوسل می‌شد.

وی ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی خودش را وقف ولایت کرد و تمام زندگی و عمر خود را در این راه گذاشت و بهترین عاقبت بخیری که شهادت در راه خدا بود نصیب وی شد.

استاد حوزه بیان کرد: شجاعت، روحیه ولایت‌مداری، استکبارستیزی و عشق حاج قاسم سلیمانی به اسلام، انقلاب، نوع‌دوستی و دغدغه دفاع از ملت‌های مختلف، مبارزه با استکبار و داعش زبانزد خاص و عام است.

حجت الاسلام ماهری عنوان کرد: کاری که استکبار با حاج قاسم سلیمانی کرد و فکر کردند می‌توانند او را نابود کنند، با یک گردباد از بین رفت و تشییع شهید سلیمانی باشکوه‌ترین و ماندگارترین تشییع در طول تاریخ بشریت است که هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

وی اظهار کرد: شهید سلیمانی سید و سالار شهیدان است و با تدبیر، دوراندیشی و قدرت برنامه‌ریزی به پیروزی‌های بسیاری دست یافتیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha