دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: انقلاب اسلامی استمرار انقلاب فاطمی است، همان نهالی که امام راحل آن را آبیاری کرد و امام دیگر ما امروز پرچمدار همان پرچمی است که فاطمه زهرا (س) برایش جان داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه اول نماز جمعه عبادی - سیاسی تهران که در مصلای امام خمینی (ره) اقامه شد، با تسلیت سالروز شهادت ام‌ابیها (س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی (ره)، گفت: حضرت زهرا (س) شخصیتی بزرگ و مدافع حریم ولایت بود.

امام جمعه موقت تهران افزود: حضرت زهرا (س) سفره گستر شهادت، پرچمدار مقابله با جنگ نرم، افشاگر نفاق، اسطوره مقاومت و مدافع سرسخت ولایت بود.

وی ادامه داد: الگوی ما حضرت زهرا (س) است، همان که قهرمان میدان‌های سیاسی، فرهنگی و نظامی کشورمان شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در مسیر زندگی‌اش به او تأسی کرد؛ آیت الله مصباح یزدی نیز در این مسیر حرکت کرد. شخصیتی عظیم الشان، طلبه پرور، عالم، اسلام شناس، فیلسوف، متفکر و اندیشمند شجاع در برابر همه هجمه‌های اعتقادی و اخلاقی بود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی اظهار کرد: حضرت زهرا (س) مقاماتی دارد که برخی از آن‌ها در خور فهم ما خاکیان نیست؛ هم آینه جلال است و هم آینه جمال و هم اسم اعظم پروردگار. شخصیتی که خدای متعال او را برای جدا کردن صف حق و باطل شاخص قرار داده است.

وی افزود: فاطمه (س) به رضای خدا راضی است، مقامی که در شأن هر کسی نیست یعنی خدا هم از رضایت حضرت زهرا (س) رضایت دارد و چهره انقلاب پیامبر (ص) را آنچنان بیمه کرد که تا امروز زنده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: انقلاب اسلامی استمرار انقلاب فاطمی است؛ همان نهالی که امام راحل آن را آبیاری کرد و امام دیگر ما نیز امروز پرچمدار همان پرچمی است که فاطمه زهرا (س) برایش جان داد.

وی اظهار کرد: حضرت زهرا (س) در جهاد، سیاستمداری، شجاعت و دفاع از حرم نمونه بود؛ همین که امروز در شخصیت شهید سلیمانی بروز کرد؛ حاج قاسم پیش از اینکه سلیمانی رزمنده باشد همان فردی است که در مسیر حضرت زهرا (س) حرکت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی اظهار کرد: وصیت حضرت زهرا (س) مبنی بر اینکه شبانه من را دفن کنید، ادامه و استمرار جنگ نرم ایشان در برابر کسانی است که جریان ولایت و امامت را نپذیرفتند؛ حضرت در میدان عاطفه آنچنان عاطفی است و در مقام مقابله جانانه آنچنان سرسخت که وقتی اجازه عیادت می‌خواهند با قاطعیت رد می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با تکریم شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: به فرماندهان مقاومت این مکتب سازان، موج آفرینان، چشمه‌های جوشان و ابرهای پرباران که حیات طیبه جهادی را برای کشورمان به ارمغان آوردند، می‌بالیم و خدا را شکر می‌کنیم.

وی افزود: شهید سلیمانی، مدافعان حرم را به شکل زنجیره‌ای در قالب جبهه مقاومت ایجاد و جویبارها را به دریای خروشان تبدیل کرد و نیروهای مقاومت را که از کشورهای مختلف منطقه بودند در قالب دفاع از حرم به هم پیوند داد و قدرتی عظیم و راهی نو ایجاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی تصریح کرد: ترامپ جنایتکار و افراد خبیث اطرافش که فکر می‌کردند با رفتن شهید سلیمانی، مقاومت اسلامی متوقف می‌شود، اما همگان دیدند که این جنایتکاران دیگر جایی در منطقه نخواهند داشت و آبی از گلوی شأن پایین نخواهد رفت.

وی ادامه داد: جبهه مقاومت، مقتدرانه از یمن گرفته تا لبنان چه قدرت روزافزونی یافته است و سید حسن نصرالله فخر جهان عرب چه صلابت، اقتدار، استحکام و وجهه امنیت آفرینی دارد و مجاهدان عراق نیز هر روز قوی‌تر می‌شوند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: پس از شهادت شهید سلیمانی، آمریکایی‌ها گورشان را از افغانستان گم کردند و به شکل مفتضحانه از آن کشور رفتند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: بعد از شهادت شهید سلیمانی، رهبر شجاع، فرزانه و سلیمانی پرور ما وعده انتقام دادند و طبق دستوری که به جبهه مقاومت داده شد پایگاه آمریکایی عین الاسد را در عراق در چنین روزی آماج حملات موشکی قرار دادیم و دشمن شکست خورده که هیچ آبرویی برایش نمانده بود این ضربه محکم را تجربه کرد، اما هیچ غلطی نتوانست بکند.

خطیب نماز جمعه تهران شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را نقطه عطفی در تاریخ دانست و تصریح کرد: خون آن شهید والامقام نیز مانند شهادت مولایش امام حسین (ع) و شهادت مادرش حضرت زهرا (س) انقلاب را بیمه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی، شهید سلیمانی را مرد میدان دانست و افزود: شهید سلیمانی مرد آزادگی، آخرت و مرد عرش بود که طعم شهادت را قبل از شهادتش مزه کرده بود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: دیدیم که دو سال پس از شهادت شهید سلیمانی چه تحولی در کشورهای منطقه ایجاد شده است و در این ایام همه علاقه‌مندان مبارزه با استکبار به یاد آن شهید چه مجالسی را بر پا و آموزه‌هایش را مرور کردند. فقط در عراق بیش از ۴۰۰ جلسه از جانب مبارزان، مجاهدان و مردم این کشور برگزار شد و ملت عراق انتقام از قاتلان شهید سلیمانی را حق خود می‌دانند، زیرا آن شهید در خانه آنان به شهادت رسید.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه با تکریم شخصیت مرحوم آیت الله مصباح یزدی، افزود: ایشان با روحیه عرفانی و اعتقاد به جهاد از قبل از انقلاب، جزو خط شکن‌ها علیه طاغوت بود و همه زندگی اش را وقف جهاد کرد.

وی تصریح کرد: آیت الله مصباح در طول زندگی آماج تیرهای سهمگین سکولارها، لیبرال‌ها و غربگراها بود، اما خم به ابرو نیاورد و در مقابل رهبری واقعاً عاشق و متواضع بود.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با مرور وقایع دی در سال‌های گذشته، گفت: دی، ماه پرحادثه و تاریخ سازی است که یکی از این وقایع حادثه ۹ دی است که در آن واقعه دست خدا از آستین بصیرت ملت امام حسینی ایران بیرون آمد. ملت ایران به تعبیر شهید عزیز سلیمانی، ملت امام حسین و شهادت است.

وی با اشاره به حادثه ۱۹ دی، آن را حماسه اصیل مردم قم دانست و افزود: شهر قم شهر جهاد، قیام و شهادت است که در این حادثه برای دفاع از مرجع تقلیدشان به صحنه آمدند و علیه رژیم امریکایی طاغوت و حاکمیت ننگین سلطنت شعار دادند و از امامشان حمایت کردند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: در آن حادثه خیابان‌های شهر قم از خون جوانان و مردم این شهر رنگین شد؛ در آن زمان فکر نمی‌شد که این حادثه چه ظرفیتی دارد، اما به نقطه عطفی در قیام ملت تبدیل شد و در پی آن قیام بود که ملت ریشه طاغوت را کندند و پرچم عدالت خواهی، امامت و حمایت از مظلومان عالم به دست امام راحل برافراشته شد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با نکوداشت یاد و خاطره قربانیان حادثه سقوط هواپیمای اکراینی افزود: آنان از دانشجویان برتر دانشگاه‌های تهران، شریف، امیرکبیر و از خانواده‌های اصیل بودند که در این داغ عظیم، دشمن را مأیوس کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha