دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علامہ ساجد نقوی

حوزه/حجت‌الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی گفت: سیره حضرت زهرا(س) می تواند زنان را در سراسر جهان از انحراف و استثمار نجات دهد. اگر در پرتو سیره حضرت زهرا(س) به شعارهای جهانی آزادی زن نگاه کنیم، شعارهای کنونی چیزی جز فریب نیست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان حضرت فاطمه زهرا(س) الگو و سر مشق زنان عالم دانست و اظهار داشت: حضرت زهرا(س) در هر عصری برای زنان به ویژه برای زنان جهان اسلام اعم از دختر، همسر و مادر الگوی مناسبی در مسائل خانوادگی، شخصی و جمعی می‌باشد. ایشان در اطاعت خدا، عفاف، حجاب، حیا، عبادت، تقوا و زهد در زمان خویش یگانه بود و با پیروی از سیره آن بانو می‌توانیم زندگی موفقی داشته باشیم و نسل‌های پر افتخار و با فضیلتی را در دامان خود تربیت کرده و به جامعه تحویل دهیم.

وی در ادامه اظهار داشت: در دوره حساس کنونی که سردرگمی فکری در میان زنان وجود دارد و از زن تنها برای سرگرمی و برآورده شدن خواسته‌ها به عنوان نمادی ساخته شده است و به نام توسعه و نوآوری زنان در هر جامعه‌ای به ویژه در اروپا و جوامع غربی مورد استثمار قرار می‌گیرند، سیره حضرت زهرا(س) است که می‌تواند زنان را در سراسر جهان از انحراف و استثمار نجات داده و به پرهیز از انجام کارهایی که جامعه را ویران می‌کند راهنمایی کند. اگر در پرتو سیره حضرت زهرا(س) به شعارهای جهانی آزادی زن نگاه کنیم، شعارهای کنونی چیزی جز فریب نیست.

وی در پایان گفت: با پیروی از اصول و مبانی بانوی دوعالم می‌توان جوامع الگو ساز ساخت، نسل‌های جدید را راهنمایی کرد و نقش خود را در شکل دادن به جامعه ایفا کرد و برای مشکلات فردی، جمعی و اجتماعی راه حل پیدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha