شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قمی سازمان تبلیغات

حجت الاسلام و المسلمین قمی گفت: مهرواره هوای نو یک کار سازمانی نیست، بلکه کاری است که فرهیختگان، اندیشمندان، نخبگان و صاحبان ذوق و هنر دست اندرکار آن بوده و سعی دارند اتفاقی مؤثر، رو به جلو و رویدادی ذهنیت‌ساز و پیش برنده در عرصه حیات اجتماعی را رقم بزنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی، امروز در نشست هیأت داوران مهرواره هوای نو که در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد، گفت: مهرواره هوای نو این فرصت را فراهم کرد که جمع کثیری از انسان‌های فرهیخته و شریف دور هم جمع شده و بزرگ‌ترین رویداد هیأت‌ها و تشکل‌های دینی را رقم بزنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: درست‌تر این است که برگزار کننده و پیش برنده هوای نو یک پدیده اجتماعی و یک نهاد اجتماعی مردم پایه باشد.

وی ضمن اعلام حمایت و پشتیبانی سازمان تبلیغات از مهرواره هوای نو، ابراز کرد: مهرواره هوای نو یک کار سازمانی نیست، بلکه کاری است که فرهیختگان، اندیشمندان، نخبگان و صاحبان ذوق و هنر دست اندرکار آن بوده و سعی دارند اتفاقی مؤثر، رو به جلو و رویدادی ذهنیت‌ساز و پیش برنده در عرصه حیات اجتماعی را رقم بزنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: اگر پدیده هیأت جدی گرفته شود گره‌های بزرگی از جامعه باز و آلام بسیاری درمان خواهد شد. هیأت یک نهاد مردم پایه دیرپا است همواره منشأ فایده بوده است. متأسفانه امروز جامعه ما به قدر ظرفیت هیأت از آن بهره‌مند نیست.

وی در پایان تصریح کرد: اگر رویداد هوای نو به درستی و پر قدرت اهداف خود را دنبال کرده و پیش برود می‌تواند اثر ویژه‌ای در شاخص گذاری و سوق دهی به روند حرکتی این نهاد اجتماعی داشته باشد.

جنگ تمدنی دشمنان علیه ایران اسلامی

حجت الاسلام باباخان، مدیر کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات هم در این نشست گفت: افرادی اصل مهرواره هوای نو را انجام می‌دهند که در میدان فعالیت حضور دارند. سازمان تبلیغات اسلامی نیز به عنوان حامی و پشتیبان آنها را همراهی می‌کند.

وی ادامه داد: امروز مواجهه مردم در خصوص هیأت بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است، در مقابل جنگ تمدنی که دشمنان علیه ما دارند.

باباخان با بیان اینکه توسل به اهل بیت (ع) ریشه و اساس هیأت‌ها است، عنوان کرد: هیأت سرشار از معرفت و حرکتی است که خدمات فراوانی را به مردم ارائه می‌دهد.

مدیر کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه فعالیت تشکل‌های دینی و هیأت‌ها صرفاً مخصوص دهه محرم و ایام فاطمیه نیست، بلکه در طول سال هم ادامه دارد، اظهار کرد: هیأت محل زندگی است که ثمرات فراوانی برای عرصه‌های مختلف زندگی دارد.

وی با بیان اینکه هیأت‌ها و تشکل‌های مردمی موتور پیشران انقلاب اسلامی هستند، ابراز کرد: هیأت صرفاً یک مراسم نیست بلکه منشأ تمدن سازی اسلامی است.

باباخان گفت: برخی ستایشگران در سنین پایین قرار دارند که استعدادهای درخشان کشورمان را جلوه‌گر شدند. امید که مهرواره بستری برای استفاده از ظرفیت همه آنها باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha