دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلسه شهرداری دوستدار کودک
جلسه شهر دوستدار کودک

رئیس شورای اسلامی شهرکرد، "شهر دوستدار کودک" را اقدامی ضروری برای رفع نیازهای کودکان و رعایت حقوق آن‌ها دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، محمدرضا بیاتی، رئیس شورای اسلامی شهرکرد، امروز در جلسه شهر دوستدار کودک اظهار داشت: مبحث شهر دوستدار کودک در سال ١٩٨٠ شروع، در سال ٢٠٠٧ در یونیسف مطرح و در سال ٨٩ برای اولین بار در ایران و در استان آغاز گردید.

وی افزود: در شهر دوستدار کودک باید محیط مناسب برای کودکان پیش‌بینی شده و پایه و اساس کار طوری باشد که کودکان در محیط ساخته‌شده توسط مسئولان، رضایت داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: تاکنون به مسئله مناسب‌سازی ویژه کودکان و حتی معلولان و جانبازان آن‌طور که شایسته است، توجه نشده. بنابراین باید حقوقی که برای افراد به ویژه کودکان مد نظر است، رعایت و مورد توجه قرار گیرد.

بیاتی خاطرنشان کرد: در ابتدا باید فضاهای بازی کودکان ساماندهی شده و دستگاه‌های دیگر نیز حمایت کنند تا شهرداری بتواند بهترین محیط را برای کودکان فراهم کرده و نیاز آن‌ها را برطرف نماید.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسات هماهنگی شهر دوستدار کودک مقدمه‌ای برای یک حرکت جدی و برنامه‌محور است اما کودکان نباید قربانی این جلسات شوند و تصمیمات و مصوبات باید اجرا گردد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد نیز در ادامه جلسه گفت: با افزایش موج شهرنشینی در دنیا و افزایش جمعیت. کودکان در تحولات مدرن شهری نادیده گرفته شدند. لذا توجه به آنها در شهرها بیش از پیش احساس می‌شود.

مرجان دادایی اظهار داشت: شهر یک واقعیت زنده و پویا بوده که نباید خود را بر کودک تحمیل کند، بلکه باید متناسب با شخصیت کودک شکل گیرد.

وی افزود: "شهر دوستدار کودک" شهری است که نیازهای کودکان را در کانون توجه خود قرار داده و در راستای مناسب‌سازی و بسترسازی و توسعه از نظر اجتماعی و کالبدی برای فعالیت کودکان تلاش می‌کند تا آنها نیز مانند سایر شهروندان مطابق نیازهایشان به خوبی زندگی کنند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری با تاکید بر اینکه ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت و استعداد کودکان ضروری است، اضافه کرد: توجه به خلاقیت و استعداد کودکان، تأمین امنیت کودکان برای حضور بانشاط در شهر، تشویق و مشارکت کودکان در مدیریت شهری، افزایش فرصت‌های شادی و ملاقات کودکان با هم و توسعه و ارتقا کیفی فضاهای مطلوب بازی از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha