جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی

حوزه/ اگر ما دین را به عنوان یک نظام جامعه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می‌دانیم و در راستای تحقق آن در زندگی انسان‌ها تلاش می‌نمائیم باید در همه ابعاد نظام دینی تحقیق، کاوش و تولید علم را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی امروز در دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد، گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند حوزه‌های علمیه در چهار عرصه پاسخگو باشند؛ عرصه اول خود حوزه‌های علمیه است.

وی افزود: در عرصه خود حوزه، توانمندسازی حوزه مد نظر است؛ عرصه پاسخگویی به نیازهای جامعه اسلامی، نظام اسلامی و عرصه بین المللی نیز دیگر عرصه‌های مورد تأکید مقام معظم رهبری جهت فعالیت حوزه‌های علمیه است.

مدیر حوزه علمیه خراسان، خاطرنشان کرد: باید به عرصه توانمندسازی دانشی و بینشی، بیش از هر چیز دیگری توجه گردد؛ مهمترین اصل در این عرصه تفقه در دین است؛ مطلوب و هدف در این این مورد پاسخگویی به جامعه و نظام اسلامی می‌باشد.

وی، پرداختن به موضوعات روزآمد را از مهمترین مصادیق تفقه در دین دانست و گفت: اگر ما دین را به عنوان یک نظام جامعه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می‌دانیم و در راستای تحقق آن در زندگی انسان‌ها تلاش می‌نمائیم، باید در همه ابعاد نظام دینی تحقیق، کاوش و تولید علم را داشته باشیم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، تصریح کرد: فلسفه سیاسی اسلام، بررسی همه جانبه فلسفه انقلاب اسلامی، بررسی گستره فقه در عرصه پاسخگویی به نیازهای جامعه اسلامی، بررسی هندسه فکری حضرت امام و مقام معظم رهبری از مهمترین عناوینی است که در بررسی سیستمی دین به عنوان نظام شکل بخش زندگی انسان باید به آنها پرداخته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha