جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حمید بهمنی

حوزه/ یک فیلمساز گفت: پول‌هایی که در شبکه نمایش خانگی هزینه می‌شود، سالم نیست، برای همین دوست ندارم در این حوزه کار کنم.

حمید بهمنی، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه پول‌هایی که در شبکه نمایش خانگی هزینه می‌شود، شبهه دارد! گفت: من در اواخر دوره آقای شمقدری جزو هیئت پروانه ساخت شبکه نمایش خانگی بودم. در آن مقطع وضعیت مطلوب بود و نظارت به شکل صحیحی انجام می‌شد. برای مثال در دوره ما کارهایی نظیر «شهرزاد» و «شاهگوش» ساخته داوود میرباقری پی‌ریزی شد.

وی افزود: در آن مقطع، جلساتی با کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌هایی که می‌خواستند در این حوزه اثری تولید کنند، می‌گذاشتیم و آنها را توجیه می‌کردیم تا کاری سطحی و نامناسب تولید نکنند. بعد از ما درهای شبکه نمایش خانگی بی‌حساب باز شد و پول‌های زیادی نیز به این حوزه سرازیر گردید. در ادامه مشخص شد بخشی از این پول‌ها برای کانون بازنشستگان بوده است.

بهمنی، نظارت ساترا بر شبکه نمایش خانگی را موفق ندانست و تصریح کرد: به‌نظرم ارشاد باید خود با نظارت‌های بیشتر این عرصه را کنترل می‌کرد درباره واگذاری نظارت به تلویزیون نیز باید بگویم این رسانه نتوانست در کار خود موفق باشد حتی جز محدود کارهایی نظیر «گاندو» تولیدات تلویزیون خود دارای اشکالات فراوان است.

کارگردان فیلم «گلوگاه شیطان» در پاسخ به این سوال که آیا تولیدات شبکه نمایش خانگی اساساً در خدمت ارزش‌ها بوده است؟ گفت: از نگاه من کلیت تولیداتی که در این عرصه تولید شده‌اند، نتوانستند در پرداختن به مفاهیم دینی انقلابی و دفاع مقدسی موفقیتی به دست آورند. در صورتی‌که این حوزه می‌تواند موقعیت خوبی برای کارهای ارزشمند باشد، چون وقتی تماشاگر از شبکه نمایش خانگی استقبال کرده باید به او خوراک مناسب داد نه اینکه با کارهای سطحی سلیقه و نیاز او را به راه نادرست هدایت کرد.

بهمنی در انتها تاکید کرد: قبول دارم مخاطب به دنبال سرگرمی و جذابیت است، اما می‌شود بسیاری از پیام‌های اخلاقی را در قالب آثار پرمخاطب بیان کرد. برای مثال مذمت دروغ و یا ربا خواری از جمله موضوعاتی هستند که در این دست فیلم‌ها می‌تواند مدنظر باشد، به‌ویژه در عرصه قصص قرآنی می‌شود آثاری را تولید کرد که هم تماشاگران دوست داشته باشند همین که در آن مفاهیم ارزشمندی مدنظر قرار گرفته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha