یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سبحانی نیا

حوزه / معاون پژوهش حوزه علمیه استان قزوین گفت: حقوق بسیاری از مادر و پدر بر گردن فرزندان لازم دانسته شده، اما کمترین این حقوق و رفتارها نیز مورد تاکید بوده و در این راستا حتی نگاه به والدین همراه با رحمت و مهربانی معادل عبادت خدا دانسته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد رضا سبحانی نیا، شب گذشته در مراسم جشن ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) که در مسجد آمنه خاتون برگزار شد، در سخنانی ضمن تبریک ولادت این بانوی برجسته به برکات وجود نورانی حضرت زهرا سلام الله علیها در زندگی مردم اشاره کرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قزوین در توصیف مقام مادر و زن عنوان کرد: خدای متعال برخی از صفات خویش را در بعضی از بندگانش بیشتر تجلی داده و از جمله این صفات، مهر، عطوفت و رحمت را به بانوان بیشتر عنایت فرموده است.

حجت الاسلام سبحانی نیا بیان کرد: در تکریم مقام مادر همین بس که خدای حکیم وجود او را ابزار تولد فرزند و خلقت انسان قرار داده و به همین جهت عاطفه سرشاری که ضامن حفظ و تربیت و رشد فرزندان است به او عنایت فرموده و دقیقاً به همین جهت جایگاه او را ارزشمند و وجود او را گرامی داشته است.

وی اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام در توصیف مادر این جمله مشهور را فرموده است که الجنة تحت اقدام الامهات، بهشت زیر پای مادران است

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قزوین ضمن تکریم از مادران جامعه اسلامی بیان کرد: با آنکه حقوق بسیاری از مادر و پدر بر گردن فرزندان لازم دانسته شده، اما کمترین این حقوق و رفتارها نیز مورد تاکید قرار دارد. در این راستا حتی نگاه به والدین همراه با رحمت و مهربانی معادل عبادت خدا دانسته شده است.

وی ادامه داد: وجود مقدس فاطمه زهرا سلام الله علیها و سالروز میلاد آن بانوی بزرگوار توفیقی شده تا مقام مادران بیشتر شناخته و جایگاه زن در جامعه اسلامی مورد تکریم قرار گیرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قزوین گفت: حقوق بسیاری از مادر و پدر بر گردن فرزندان لازم دانسته شده، اما کمترین این حقوق و رفتارها نیز مورد تاکید بوده و در این راستا حتی نگاه به والدین همراه با رحمت و مهربانی معادل عبادت خدا دانسته شده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha