شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
دیدار آیت الله ناصری با مداحان

حوزه / فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به معماری اسلامی و اصیل شهر دارالعباده خاطر نشان کرد: اساس معماری و تمدن یزدی‌ها هم براساس بینش‌ها و باورهای الهی و تفکر وحدانیت خدا، اعتقاد به ائمه اطهار و اعتقاد به عاشورا و اربعین و کربلا و این مسائل شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، سردار رضا پورشمسی، شب گذشته در مراسم دیدار نمایندگان جامعه ستایشگری یزد با آیت الله ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان، اظهار داشت: در جمع شاعران و خوبان و مداحان و صاحبان میکروفون و تریبون، خوب صحبت کردن خیلی سخت هست.

وی با ابراز خرسندی از حضور در این نشست و تقدیر از برگزار کنندگان این گردهمایی، بیان کرد: خدا را شاکریم که به ما توفیق داد در میدانی، در شهری در منطقه‌ای و در محله‌ای زندگی می‌کنیم که امام حسین علیه السلام و حسینیه‌ها، تکیه‌های بزرگ آن و عزاداری آنها باعث افتخار ماست.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد «مبنای تفکر» را وجه تمایز تمام حکمرانی‌های دنیا دانست و افزود: خدا به ما قدرت تفکر داده تا بتوانیم فکر کنیم و آینده خودمان و دنیای خوب خود را و آخرت خوب خود را رقم بزنیم.

سردار پورشمسی با یادآوری سخن شهید مطهری (ره) در خصوص جایگاه تفکر از منظر الهی، اظهار داشت: در آموزه‌های اسلامی یک ساعت تفکر از ۷۰ سال عبادت برتر است و در فرهنگ لغات فارسی از واژه فرهنگ ۳۰۰ تعریف آمده است و در واقع فرهنگ، مجموعه‌ای از بینش‌ها و باورهایی است که در یک ملت و در یک انسان وجود دارد.

وی معانی دیگر فرهنگ را «تفکر» و «تمدن» بیان کرد و افزود: مجموعه سخت افزارهایی که ابزارهایی برای بینش‌ها و باورهای ما در فرهنگ هستند و مقام معظم رهبری به درستی و زیبایی تعبیر می‌کنند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، ادامه داد: اگر لایه تمدن را واکاوی و زیر لایه تمدن را نگاه کنیم به قول غربی‌ها به سبک زندگی می‌رسیم که اصطلاحاً به آن «سبک زندگی دینی» می‌گویند.

سردار پور شمسی تصریح کرد: سبک زندگی دینی یعنی یک مسیر متعالی برای انسان وجود دارد که در لایه اول «تفکر» یعنی نوع نگاه انسان به عالم و آدم است و اگر یک لایه پایین‌تر بیاییم به بینش‌ها و باورها می‌رسیم.

وی اضافه کرد: برای اینکه این بینش‌ها و باورها در جامعه جاری شود به «تمدن» می‌رسیم و سخت افزارهای لازم برای این بینش‌ها و باورها و رفتارهایی که در این دایره از ما سر می‌زند «سبک زندگی» نام دارد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد افزود: خداوند عالم، تفکر ما را تفکر وحدانیت و تفکر الهی و دینی قرار داد که افتخار دین ما اسلام ناب محمدی، افتخار به پیامبر، به ائمه، به امام حسین علیه السلام.

سردار پور شمسی، اظهار کرد: خداوند به ما این توفیق را داده که تفکر، فرهنگ، بینش‌ها و باورهای ما بینش و فرهنگ امام حسینی و شهادت شده است.

وی ابراز کرد: ای‌کاش در بحث‌های گردشگری، اینها را برای گردشگران هم توضیح می‌دادند که هسته‌های مرکزی این شهری که از هزاران هسته تشکیل شده همه مساجد و حسینیه‌ها هستند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، با اشاره به معماری اسلامی و اصیل شهر دارالعباده خاطر نشان کرد: اساس معماری و تمدن یزدی‌ها هم بر اساس بینش‌ها و باورهای الهی و تفکر وحدانیت خدا، اعتقاد به ائمه اطهار و اعتقاد به عاشورا و اربعین و کربلا و این مسائل شکل گرفته است.

سردار پور شمسی، با اشاره به میدان تاریخی امیر چخماق یزد گفت: میدان امیر چخماق به عنوان یک هسته، یک مسجد بسیار فاخر و ارزشمند و یک حسینیه دارد که هسته شکل دهی تمدن ماست و در اطراف آن خدمات عمومی، آب انبار، زورخانه و مدرسه علمیه ساخته شده و سپس بازار خان، بازار پنجعلی خان به عنوان نماد اقتصاد اسلامی و سپس مناطق مسکونی و اطراف آن کشاورزی شکل گرفته است، لذا خدا را شاکریم که سرتاسر این جریان را یک جریان متعالی و ارزشمند را دنبال کنیم و امیدواریم خداوند عالم یک تفکر درست و یک بینش صحیح الهی به ما بدهد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha