یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نظیری

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه رویداد پیشگام به دنبال حل مشکلات جامعه با استفاده از ظرفیت خود مردم است، گفت: بسیاری از مشکلاتی که سال ها است باقی مانده با حضور مردم در میدان به راحتی حل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام محمد هادی نظیری، ظهر امروز در نشست خبری در رابطه با برگزاری رویداد پیشگام در همدان، اظهار داشت: از آنجا که رهبر معظم انقلاب در حکم حجت الاسلام والمسلمین قمی، بر موضوع مردمی سازی فرآیندها تاکید داشتند، بنابراین این مسئله به عنوان راهبردی در سازمان مطرح شده و برنامه‌های متعددی برای تحقق این مسئله تدارک دیده شده است.

وی افزود: مردمی سازی تبلیغ در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی مهم‌ترین قسمت از فعالیت سازمان بود که آن را به مردم واگذار کرده‌ایم، تا نقش مردم در جامعه و در انجام فعالیت‌های فرهنگی پررنگ‌تر شود.

حجت الاسلام نظیری با اشاره به برگزاری مراسم محله همدل در همدان، یادآور شد: یکی از اقداماتی که در آن شاهد اثرات مثبت ورود مردم در رفع مشکلات بودیم، برنامه محله همدل بود که در آن مردم هر محل با بهره‌گیری از ظرفیت امام همان محل، به دنبال حل مشکلات منطقه خود بودند.

وی تصریح کرد: به طور مثال برخی مسائل در این فرایند شناسایی شد که سال‌ها مشکل یک منطقه یا روستا بود و مسئولان مختلف نیز نتوانسته بودند آن را حل کنند، اما زمانی که مردم وارد میدان شدند، به راحتی این مشکل برطرف شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه رویداد پیشگام به دنبال حل مشکلات جامعه با استفاده از ظرفیت خود مردم است، گفت: سال گذشته برای نخستین بار در سراسر کشور، همدان میزبان این مراسم بود که دستاوردهای خوبی نیز پس از آن برای استان کسب شد.

وی با اشاره به نحوه فعالیت شرکت کنندگان در این دوره، خاطر نشان کرد: جوانان نخبه و دغدغه‌مند همدانی، در گام اول در این رویداد، مشکلات همدان را شناسایی کردند و سپس با کمک مربیان هر یک از این مشکلات را به مساله تبدیل و پس از آن راهکاری عملیاتی برای رفع آن ارائه کردند.

حجت‌الاسلام نظیری سطحی‌نگری به مشکلات را یکی از مشکلات در جامعه خواند و مطرح کرد: از دستاوردهای مراسم سال گذشته می‌تواند به این موضوع اشاره کرد که شرکت‌کنندگان، به معضلات و مشکلات به صورت سطحی نگاه نمی‌کنند و برای رفع هر مشکلی به دنبال ارائه راه‌حلی هستند.

وی به زمان برگزاری این رویداد در همدان در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: هفته پایانی بهمن و دو هفته آغازین اسفند، به مدت سه هفته، در دانشگاه بوعلی میزبان جوانان نخبه و دغدغه‌مند همدانی خواهیم بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با دعوت از اصحاب رسانه برای حضور در این رویداد و همفکری با متولیان، مطرح کرد: درخواست ما از اصحاب رسانه این است که این رویداد را فرصتی مناسب برای کل استان بدانند و به عنوان عضوی از دبیرخانه مراسم، برای هر چه بهتر برگزار شدن آن تلاش کنند، چرا که نتیجه برگزاری بهتر این مراسم، کاهش مشکلات در جامعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در مراسم امسال به دنبال کنش‌گران میدانی در عرصه‌های مختلف خواهیم رفت، یادآور شد: مقرر شده است تا دبیرخانه دائمی نیز برای این رویداد شکل بگیرد تا ارتباط بین اساتید و شرکت‌کنندگان در جهت رفع مشکلات و دریافت نتیجه مورد نظر حفظ شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم ضمن رونمایی از پوستر این رویداد، از تعدادی از خبرنگاران حاضر در مراسم از جمله خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان تقدیر شد.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha