شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مديريت حوزه علميه خواهران

حوزه/معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت:اگر بخواهیم فضای خانواده و تربیت فرزندان را اصلاح کنیم، باید فضای کتابخانه ای و پژوهش حوزه های خواهران را مجهز به ابزار پژوهش کنیم تا احکام دینی ما در جامعه عینیت پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم فاطمه متولیان، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور، در نشستی که با مدیر و معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران و مدیر حوزه برادران مازندران در مدیریت حوزه علمیه برادران مازندران انجام شد اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین قائمی از مدیران توانمند و دغدغه مند استان هستند و راهبردی جدی در مباحث پژوهشی دارند و حمایت کننده پژوهش هستند و نام این استان همواره جز استان‌های پیشگام در ایده پردازی است.

وی ادامه داد: حوزه علمیه خواهران سابقه ۲۵ ساله دارد و در بخش پژوهش با همه سختی‌ها، فعالیت‌های خوبی انجام می‌شود، اما اگر ما بخواهیم در مقابل جامعه علمی که در برابر ما قرار گرفته مرجعیت علمی پیدا کنیم، باید دنبال ساز و کاری باشیم که به ۲ لحاظ متفاوت است، اول اینکه حوزه داریم و دوم اینکه حوزه خواهران داریم.

متولیان خاطر نشان کرد: ما اگر بخواهیم خروجی‌های جدی در حوزه داشته باشیم و برای اینکه در حوزه علمیه خواهران که در عین حال هم همسر و هم مادر هستند، عینیت پیدا کند، نیاز به حمایت دارد.

وی اظهار کرد: تا امروز بین مدیران و اساتیدی که فعالیت پژوهشی داشتند و آنهایی که پژوهشی انجام نمی‌دادند، فرقی وجود نداشت، اما در برنامه‌ریزی جدید ما به ازای حمایتی در آئین نامه مشخص خواهد شد، یعنی پژوهش‌ها رتبه بندی و حمایت می‌شوند و خدمات دریافت خواهند کرد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور بیان کرد: قطعاً انقلاب ما را مادران و همسران شهدا رقم زدند، اگر بخواهیم فضای حاکم بر جامعه و فضای خانواده و تربیت فرزندان را اصلاح کنیم، باید فضای کتابخانه ای و پژوهش حوزه‌های خواهران را مجهز به ابزار پژوهش کنیم تا احکام دینی ما در جامعه عینیت پیدا کند، هنوز بعضی از انسان‌ها در تفکرات بدوی هستند که چرا خانم‌ها باید وارد این عرصه بشوند در صورتی که اگر مادر نتواند به علم و صفحات مجازی مسلط باشد نمی‌تواند دختر خود را هدایت کند و این یک شکاف است.

هادی معارفی، رئیس اداره ارتباطات و تعاملات عنوان کرد: عرصه پژوهش دیر بازده است؛ باید از پژوهش‌های عمومی عبور کنیم و وارد پژوهش‌های حرفه‌ای بشویم و در علوم انسانی و اسلامی بروز و ظهور داشته باشیم، پژوهش مهارتی است که باید مدیریت بشود، پژوهش به وظایف خانم‌ها نزدیک تر است چون کار خود را با دقت و ظرافت بیشتری انجام می‌دهند، باید تسهیلات را به سمت پژوهش خروجی محور ببریم.

سید مهدی حسینی رئیس اداره نشریات بیان کرد: یکی از خروجی‌های فاخر هر سازمان، مجله و نشریات است که می‌تواند به آن افتخار کند، در حوزه‌های علمیه خواهران که نوپا است، تولید این نشریات شروع شده و در کارگاهی که با این مدارس علمیه دز استان مازندران برگزار شده است، اشتیاق فراوانی در بین این پژوهشگران دیده شد که حمایت از آنها باعث تولید مجلات تخصصی و علمی پژوهشی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین جواد فلاح، مدیر حوزه علمیه برادران مازندران هم اظهار کرد: در قرآن هر جا صحبت از خانم‌ها و آقایان شده، از آنها به صورت برابر نام برده شده و هیچ یک بر دیگری ترجیح داده نشده و همه را به پژوهش و چرخیدن در زمین دعوت کرده است؛ اگر پژوهش خروجی نداشته باشد ابتر است، عالم اگر علمش به کار نیاید با مرگش همراه با صاحبش دفن می‌شود.

انتهای پیام ۳۱۳/‏۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha