یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
ز

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان، مسجد جامع کاشان را مرکز ایراد خطبه، تبلیغ معارف دین و فرهنگ علوی از سوی علی بن باقر (ع) دانست و تاکید کرد : از مراسم سنتی مذهبی قالی شویان فین کاشان به عنوان یک نماد ارزشمند معنوی باید پاسداری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیت الله عباسعلی سلیمانی صبح یک شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در جمع کاروان پیاده روی به سمت حرم علی بن باقر (ع) در مسجد جامع کاشان با گرامی داشت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، گفت: مفتخریم که امروز به یادمان شهید اردهال برای اجرای یک سنت حسنه در پایگاه ۱۴۰۰ ساله مسجد جامع کاشان که کانون پرستش خدا است، اجتماع می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان با قدردانی از مردم فین و کاشان به جهت شرکت در مراسم عزاداری سالروز شهادت علی بن باقر (ع) پس از ۱۳ قرن، گفت: در دنیایی که همه چیز از بین می‌رود و فراموش می‌شود، باعث افتخار است که مسجد جامع کاشان به عنوان پایگاه تبیین مبانی الهی و دینی و مرکز بر پایی نماز جمعه به امامت فرزند پیامبر اکرم (ص) حضرت علی بن باقر (ع) بود، بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز می‌درخشد.

وی، علی بن باقر (ع) را نماد ولایت مداری و قیام در برابر ظلم دانست و گفت: مردم کاشان، اردهال، فین و خاوه با ابزار دفاعی آن روز از علی بن باقر (ع) دفاع کردند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان، به سابقه تاریخی مردم کاشان در دفاع از اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: مردم این دیار در زمان خاندان علوی شمشیر به دست در دفاع از خاندان اهل بیت (ع) خوش درخشیدند.

وی، عنوان کرد: این که مردم کاشان یک روز را به صورت نمادین در دفاع از شهید اردهال چوب به دست شروع به راهپیمایی می‌کنند، به این معنا است که اگر آن روز نبودیم به فریادت برسیم امروز به کمکت آمده ایم و پاسخ گویی به هل من ناصر فرزند برومند امام باقر (ع) می‌باشد.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه شرکت کنندگان در مراسم سنتی مذهبی قالی شویان غرق در معنویت می‌شوند، مسجد جامع کاشان را مرکز ایراد خطبه، تبلیغ معارف دین و فرهنگ علوی از سوی علی بن باقر (ع) دانست و گفت: از مراسم سنتی مذهبی قالی شویان فین کاشان به عنوان یک نماد ارزشمند معنوی باید پاسداری شود.

در پایان شرکت کنندگان در این مراسم بر اساس سنت دیرینه در قالب دستجات عزاداری به صورت پیاده به طرف حرم علی بن باقر (ع) در مشهد اردهال حرکت کردند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha