یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مصاحبه با حجت الاسلام والمسین محبی

حوزه/ مسئولین می بایست قدر مردم را بدانند و شبانه روزی به آنان  خدمت کنند و در جهت برطرف کردن مشکلات اقتصادی مردم گام های بلند و اساسی بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین علی محبی اشنی از اساتید بسیجی سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک دهه مبارک فجر از انقلاب اسلامی از آن به عنوان شجره طیبه یاد کرد و خواستار عدم فراموشی عوامل تحقق انقلاب مردمی ایران شد.

وی به سه عامل مهم و تأثیر گذار پیروزی انقلاب اسلامی در زمان رژیم پهلوی اشاره کرد و اولین عامل پیروزی انقلاب را ایمان و اسلام ناب محمدی (ص) نام برد و با استناد به سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در صحیفه نور، گفت: امام خمینی (ره) می‌گفتند، ««ایمان و اسلام موجب حرکت مردم شد و ما از الله اکبر شروع کردیم و به پیروزی رسیدیم و باید مراقب باشیم تا این عامل بزرگ به بهانه‌های مختلف از جوانان گرفته نشود.»»

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در ادامه، افزود: دومین عامل تأثیر گذار در پیروزی انقلاب اسلامی؛ رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) بود که باعث پیروزی انقلاب شد و پس از آن نیز رهبری مدبرانه آیت الله العظمی امام خامنه ای و این بزرگواران حافظ و نگهدارنده انقلاب بوده و هستند و ما نیز وظیفه داریم، پیرو راه آنها باشیم و از فرمایشات آنها اطاعت کنیم.

وی از مردم بعنوان عامل سوم پیروزی انقلاب اسلامی نام برد و گفت: نقش مردم در این موضوع بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که در کنار مشروعیت؛ مقبولیت نیز صورت گرفت و مردم خواستار تغییر حکومت از نظام شاهنشاهی به نظام جمهوری اسلامی شدند و با شرکت در همه پرسی؛ بیش از ۹۸ درصد به نظام جمهوری اسلامی رأی دادند.

حجت الاسلام و المسلمین محبی اشنی با بیان خاطراتی از دوران تحصیل خود به تشویق روحانیت و اساتید جهت شرکت در راهپیمایی‌ها ضد رژیم شاهنشاهی اشاره کرد و افزود: در زمان قدیم اساتید حوزه؛ طلاب را تشویق فعالیت‌های سیاسی و ضد رژیم پهلوی می‌کردند و مردم از قبل انقلاب تا دفاع مقدس و زمان حاضر پشتیبان انقلاب و اسلام بوده و هستند.

وی خاطرنشان کرد: همین مردم فرزندان خود را در دفاع از حریم ولایت از قبل انقلاب تا دفاع از حرم آل الله؛ تقدیم اسلام و انقلاب کردند و مسئولین نیز باید قدردان این نعمت الهی باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان، وظیفه مسئولین را درقبال مردم بسیار مهم دانست و با بیان فرمایشی از امام راحل که فرموده بودند، «مردم ولی نعمت ما هستند» اظهار داشت: مسئولین می‌بایست قدر مردم را بدانند و شبانه روزی به آنان خدمت کنند و در جهت برطرف کردن مشکلات اقتصادی مردم گام‌های بلند و اساسی بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha