یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
معصومه حکیمیان

حوزه/معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور گفت: وظایف زنان جامعه اسلامی در سه ساحت مادری برای فرزند خود، مادری برای همسر و مادری برای جامعه  و یاددادن قرآن به عنوان کتاب قانون زندگی است تا فرزندان ابراهیم وار از آتش نمرودیان نجات یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، معصومه حکیمیان، شب گذشته در نشست بانوان طلبه مدرسه علمیه معصومیه سلام الله علیها یزد وابسته به آستان مقدس امامزاده سید محمدجعفر علیه السلام اظهار داشت: در چهار دهه گذشته خیلی از کارها انجام شده ولی باید به دنبال بهره‌وری و برکت بیشتری از انجام کارها و حتی نشست‌های خانوادگی و گفت و شنودها خود باشیم.

وی با اشاره به وجود جنگ نامتقارن در ابعاد نظامی، اقتصادی و فرهنگی افزود: در عرف نظامی، دو طرف از لحاظ حجم و ابعاد و سایر موارد قابل مقایسه نیستند که این نبرد را نامتقارن می‌گویند.

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان گفت: در جنگ نظامی پس از پیروزی انقلاب در حالی که ما ارتش منسجم و اقتصاد خوبی نداشتیم به ما تحمیل شد ولی به خاطر ولایت پذیری مردم و اتحاد ملت، کمر دشمن شکست.

حکیمیان، تصریح کرد: در جنگ نامتقارن چه نظامی، چه فرهنگی، چه اقتصادی الزاماً طرفی که بزرگ‌تر است پیروز میدان نیست ولی کسی که از مبانی محکم‌تری برخوردار باشد پیروز میدان خواهد بود.

وی هشدار داد: هیچ گاه در برابر شیطان احساس امنیت نکنید زیرا هرکسی را با روشی گول می‌زند مثلاً کسی را که بسیار حجاب دارد، عفت و پاکی کلام را از او می‌رباید.

وی افزود: زیرا شیطان قسم خورده و جنگ با شیطان به دفاع مقدس نیاز دارد که از همان وقت شروع شده و سابقه طولانی دارد.

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان یادآور شد: درباره سوگند شیطان بیندیشیم که چگونه انسان‌ها را به پرتگاه می‌کشاند زیرا گفت خداوندا به عزتت قسم همه نسل آدم را به گمراهی می‌کشانم «الا المخلصین».

حکیمیان خاطر نشان کرد: راهکار مقابله با شیطان داشتن اخلاص و رضای الهی در کار است و از همان کودکی رضای الهی را به فرزندانمان بیاموزیم مثلاً به کودک بگوییم تکالیفت را انجام بده خدا از تو راضی باشد.

آموزش اخلاص به فرزندان از کودکی

وی تأکید کرد: مادران باید یاد بگیرند بچه‌ای تربیت کنند که در برابر شیطان دفترچه بیمه یعنی اخلاص در کار داشته باشند.

وی با یادآوری جنگ نامتقارن در هشت سال دفاع مقدس گفت: این ملت به برکت خون امام حسین علیه السلام به برکت نفس علما و ذات خوب خودشان، از مبانی محکمی برخوردار بودند در حالی که در این هشت سال دنیا یک طرف و این ملت هم یک طرف بود.

معاون فرهنگی بسیج جمعه زنان گفت: این جنگ تا پایان تاریخ ادامه دارد و بزرگترین صحنه دفاع مقدس، قیام حضرت ولی عصر هست و اگر کسی را بخواهیم الگو قرار دهیم این الگو از «بود» باید به «می‌شود» تبدیل شود.

سه مادر در وجود مادران امروز

حکیمیان اظهار داشت: شما زنان سه ساحت مادری دارید، بعضی وقت‌ها زن برای همسر خود هم باید مادری کند و بعضی اوقات مادر اول با رزق حلال و تربیت خوب با صداقت خود جوان شایسته‌ای به بار می‌آورد و به دست زن که می‌رسد همه چیز خراب می‌شود.

وی ادامه داد: گاهی کسی که در سمت مادری دوم به کنار مرد می‌آید باید کارهای مادر قبلی را تکمیل کند و باید زنان این موارد را بیاموزند و باید مادری‌های مادر اول را تکمیل کنند در حالی که همزمان آن مادر سایه‌اش بر سر این فرزند است ولی بیشترین اوقات مرد در کنار خانواده خود سپری می‌شود.

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان اظهار داشت: به زن‌ها یاد بدهید همچنان که باید برای فرزندان خود مادر خوبی باشند برای همسران خود هم باید مادران دوم خوبی باشند و ساخته‌های مادر اول را ویران نکنند.

حکیمیان تصریح کرد: زنان اگر نقصی هم در همسرشان وجود دارد نقص را با شیوه مادرانه از بین ببرند برای این ساحت دوم مادری هم به‌اندازه ساحت اول مادری، قابل‌توجه است.

وی تصریح کرد: ساحت سوم «مادریِ اجتماعی» که بزرگ و مهم است ولی اول و اصلی‌ترین، همان مادری اول و دوم است و مادری اجتماعی را مقام معظم رهبری به آن ولایت اجتماعی زنان می‌گویند.

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان بیان کرد: اسلام و انقلاب خصوصاً مشی و نگاه و مبنای اسلام ناب، همان شخصیتی را از زن مطالبه می‌کند که از حضرت زهرا انتظار دارد یعنی همسری، حضور و فعالیت اجتماعی فرهنگی اقتصادی و سیاسی همه به‌جای خود هستند.

حکیمیان تصریح کرد: بعضی جاها برخی می‌گویند اسلام گفته زن باید در خانه و کاری به چیزی نداشته باشد، آیا حضرت خدیجه سلام الله علیها، حضرت فاطمه یا حضرت زینب سلام الله علیها در خانه نشسته بودند و کاری به چیزی نداشتند؟

وی خاطر نشان کرد: آن چیزی که باید به زن‌ها یاد بدهیم و زنان و دختران این کشور را بر مبنای آن تربیت کنیم این که در این سه ساحت خود را موظف بدانند که در واقع چه باید کرد؟ و چه مبانی را و چگونه تحکیم کرد؟

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان اظهار داشت: ما توان این که دیش‌های ماهواره یا گوشی‌ها یا این تکنولوژی‌ها را مهار کنیم و یا توان اینکه جلوی شیطان را بگیریم نداریم.

حکیمیان ابراز کرد: تنها راه این است که به زن‌ها و دخترها یاد بدهیم که در خانه‌های خود و در جامعه تلاش کنند ابراهیم‌ها تربیت کنند.

وی خاطر نشان کرد: در خانه‌های مردم ایران اسلامی، در خانه‌های مسلمانان، مسیحیان و زرتشتیان باید فرزندانی تربیت شوند که ابراهیم‌وار از وسط این آتش‌ها سالم عبور کنند.

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان، خاطر نشان کرد: اگر مادر سالم باشد این آتش خاموش شدنی است و اگر یک نفر در جامعه‌ای که همه‌چیز برای همه افراد وجود دارد سالم است پس ۸۰ میلیون نفر هم می‌توانند سالم بمانند و اگر یکی مثل سلیمانی تربیت کردیم ۸۰ میلیون هم می‌توانیم تربیت کنیم.

حکیمیان، سه محور و مأموریت را برای سه نوع مادری زنان انقلابی برشمرد و گفت: احیا، تحکیم و مقاوم‌سازی هویت انسان است که قبل از هر چیز باید مادر به این بچه یاد بدهد که انسان باشد و انسان بودن یک اقتضائات و آداب و رسومی دارد.

وی افزود: سه کارکرد را پدر و مادر شهید سلیمانی از کودکی به او یاد دادند و هویت انسانی را در وجود این کودک و رسم انسانیت را مقاوم‌سازی کردند.

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان اظهار داشت: ۱۰ سال قبل از اقتصاد مقاومتی، مقام‌معظم رهبری فرمودند «مقاوم‌سازی فرهنگی کنید» ولی انگار هیچ‌کس اصلاً نشنید که انجام دهد.

حکیمیان، بیان کرد: مقاوم‌سازی، احیا و تحکیم هویت انسانی در سه ساحت مادری برای فرزند خود، مادری برای همسر و مادری برای جامعه است و اولین کاری که باید کرد احیا و تحکیم و مقاوم‌سازی هویت انسانی، دومین ساحت مادری به سبک حضرت فاطمه، احیا و تحکیم و مقاوم‌سازی هویت دینی نمائیم.

وی ادامه داد: وظایف زنان در ساحت مادری همسری و اجتماعی، این است که کتاب قانونی به نام قرآن که کتاب قانون زندگی است به فرزندان یاد بدهند زیرا نکته‌های ظریفی در قرآن انسان را متحیر می‌سازد.

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان ابراز کرد: این کتاب قرآن همانان قانون زندگی است که بچه‌های ما الان یاد نگرفتند برای همین نمی‌توانند مانند ابراهیم از آتش نمرودیان نجات پیدا کنند و می‌سوزند و نابود می‌شوند.

وی ابراز کرد: وقتی مادر خوبی هستم که به بچه‌ام یاد بدهم قیامتی است که بسیار نزدیک است؛ فقط قبول داشتن نه، این مشکلی را حل نمی‌کند و به قول اساتید بزرگ جهان کل خلقت از دو صبح (سپیده‌دم خلقت دنیا) و یک شب (رستاخیز) تشکیل‌شده است و قرآن چراغ ما مسلمانان است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha