سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله ارعافی از موسسه الدلیل

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین وائلی سیاستگذاری‌های علمی و پژوهشی مؤسسه را بر گرفته از نیازها و پرسش‌ها و شبهات جامعه عرب زبان دانست و افزود: بی دینی و الحاد در جوامع ما و بخصوص در کشور عراق در بین برخی محافل دانشجویی در حال گسترش و انتشار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شیخ صالح وائلی رئیس مؤسسه الدلیل وابسته به آستان مقدس امام حسین علیه السلام با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در این مؤسسه گفت: کتاب‌های چاپ شده بیش از ۱۰۰ عنوان می‌باشد.

وی تدوین متون درسی به زبان عربی، فارسی و انگلیسی را یکی دیگر از مطالعات علمی در حال انجام این مؤسسه برشمرد و بر دوره‌های آموزشی که در دانشگاه‌های عراق در حال برگزاری است و تأثیرگذاری آن بر جوانان و نخبگان تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین وائلی سیاستگذاری‌های علمی و پژوهشی مؤسسه را بر گرفته از نیازها و پرسش‌ها و شبهات جامعه عرب زبان دانست و افزود: بی دینی و الحاد در جوامع ما و بخصوص در کشور عراق در بین برخی محافل دانشجویی در حال گسترش و انتشار است.

رئیس مؤسسه الدلیل اظهار داشت: تفاهم نامه‌ها و یادداشت‌هایی که بین مراکز علمی و تحقیقاتی، بخصوص مرکز مدیریت حوزه در بٌعد بین المللی و پژوهشی به امضا رسیده است در قالب چشم اندازهای کوتاه مدت و بلند مدت است.

وی در پایان گفت: جمعی از نخبگان و اساتید حوزه علمیه قم که از طلاب جامعة المصطفی (ص) نیز هستند در این مؤسسه جمع شده اند و با پژوهش‌های صورت گرفته و کتاب‌های تدوین شده خود، آنها را در قالب موضوعات روان و قابل فهم برای جوانان مشغول به تحصیل دانشگاه‌های عراق ارائه داده اند و از این طریق به نشر معارف اهل بیت علیهم السلام می‌پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha