شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عکس

حوزه/ یکی دیگر از کارهایی که لازم است برای شناخت سیره و سبک زندگی حضرت حمزه(ع) انجام شود، ساخت فیلم است. ساخت فیلم سبب می شود، این شهید بزرگوار از غربت بیرون بیاید و مردم ایشان را بهتر بشناسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در همایش بین‌المللی حضرت حمزه (ع) که در مدرسه عالی امام خمینی (ره) المصطفی در قم برگزار شد، گفت: شخصیت حضرت حمزه (ع) را از طریق چند محور می‌توان مورد بررسی قرار داد. از جمله آن قرآن است. در ۳۰ جای قرآن در مورد شخصیت ایشان اشاره شده است. که یکی از آنها، آیه «هذانِ خَصْمانِ اخْتَصَمُوا فی رَبِّهِمْ فَالَّذینَ کَفَرُوا قُطِّعَتْ لَهُمْ ثِیابٌ مِنْ نارٍ یُصَبُّ مِنْ فَوْقِ رُؤُسِهِمُ الْحَمیمُ» است.

رئیس همایش بین‌المللی حضرت حمزه (ع)، افزود: منبع دیگر سخنان پیامبر (ص) است. مرحوم مجلسی نقل می‌کند که پیامبر (ص) حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه (ع) و حضرت حمزه (ع) را صدا زدند و گفتند بیایید بیعت کنید. حضرت حمزه (ع) گفت یا رسول الله (ص) ما که یک بار بیعت کردیم، این بیعت برای چیست؟ حضرت فرمود، این بیعت برای عهد و هم پیمانی با ولایت حضرت علی (ع) است.

وی بیان داشت: منبع سوم برای شناخت حضرت حمزه (ع)، کلمات اهل بیت (ع) است. وقتی امام سجاد (ع) می‌خواهد روضه امام حسین (ع) بخوانند، یکی از جاهایی که اشاره می‌کنند و می‌فرمایند برای ما سخت گذشت، شهادت عمویم حضرت حمزه (ع) است که دو دستش را قطع کردند و بعد ایشان را به شهادت رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: منبع دیگر برای شناخت آن حضرت، سخنان شعرا و حمزه نامه‌ها است.

رئیس همایش بین‌المللی حضرت حمزه (ع) با گلایه از هیئات و بیوت مراجع در مورد عدم توجه به برگزاری مراسم برای پاسداشت حضرت حمزه (ع) افزود: ۱۵ شوال شهادت حضرت حمزه (ع) است، با اینکه شهادت ایشان امر مسلم است، اما هیچ گاه برای شهادت این شهید اثرگذار صدر اسلام، مراسمی گرفته نمی‌شود.

وی، بیان داشت: برای پاسداشت یاد و خاطره این شهید لازم است، نام فرزندان خود را حمزه بگذاریم و از این طریق جامعه و فرزندان خود را نسبت به سبک و سیره این شهید بزرگ صدر اسلام و عموی پیامبر (ص) ترغیب و تشویق کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، گفت: یکی دیگر از کارهای که لازم است برای شناخت سیره و سبک زندگی حضرت حمزه (ع) انجام شود، ساخت فیلم است. ساخت فیلم سبب می‌شود این شهید بزرگوار از غربت بیرون بیاید و مردم ایشان را بهتر بشناسند.

رئیس همایش بین‌المللی حضرت حمزه (ع)، افزود: یکی دیگر از کارهایی که برای معرفی شخصیت حضرت حمزه (ع) انجام می‌شود، برگزاری شب شعر است. شب شعر سبب می‌شود مردم ایشان را بهتر بشناسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha