چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
نماینده ولی‌فقیه در کردستان

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: دقت و اخلاص ۲ عنصر اساسی انجام وظیفه دیوان محاسبات بوده که باید در رسیدگی‌ها رعایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی امروز در مراسم تقدیر از کارکنان دیوان محاسبات استان کردستان، با تبریک آغاز ماه مبارک رجب، سالروز ولادت امام محمدباقر (ع) و ایام الله دهه مبارک فجر؛ در رابطه با فعالیت‌های این نهاد به خوانی فرموده خداوند در سوره زلزال اشاره کرد و اظهار داشت: وَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ؛ و هر کس به قدر ذره‌ای کار زشتی مرتکب شده آن هم به کیفرش خواهد رسید.

وی با بیان اینکه دقت، محکم‌کاری و اخلاص سه عنصر اساسی انجام وظیفه دیوان محاسبات بوده که باید در رسیدگی‌ها رعایت شود، گفت: همکاران این مجموعه، کارها را با دقت انجام داده تا حقی از کسی ضایع نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه کارها را محکم انجام داده و در اتقان و استحکام آن بکوشید، تصریح کرد: اخلاص در عمل به این معناست که کارها را تنها برای حق‌تعالی و خدمتگزاری به مردم انجام بدهیم.

وی افزود: لغزش در یک دستگاه نباید باعث شود که ضرری به مردم وارد شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی یادآور شد: بعد از رفتن از این دنیا، اولین سؤالی که از انسان می‌شود، این است که ای بنده‌ی من! با امانت‌های من چه کردی؟

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ادامه داد: امیدواریم که همه ما در زندگی دقت و اخلاص را سرلوح قرار دهیم، چراکه یک نگاه و سخن نادرست و لغزش نابجا باعث رنجش و اذیت دیگران خواهد شد.

مجتبی مقیاسی، مدیرکل دیوان‌محاسبات استان کردستان نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، تبریک دهه مبارک فجر و قدردانی از حضور نماینده ولی‌فقیه در دیوان محاسبات، اظهار داشت: این دیوان به کلیه حساب‌های شرکت‌های دولتی و همه دستگاه‌هایی اجرایی استان که به نحوی از انحا از بودجه کل کشور استفاده کرده، رسیدگی و حسابرسی می‌کند.

وی افزود: دیوان محاسبات حساب‌ها و اسناد و مدارک مربوطه را برابر قانون جمع‌آوری و گزارش تفریغ بودجه هر سال را به انضمام نظارت خود به مجلس شورای اسلامی تسلیم می‌کند.

مقیاسی با بیان اینکه علاوه‌بر رسیدگی به اسناد، بررسی مشکلات معیشتی مردم و دلایل افزایش قیمت‌ها، ارتقا درآمد خانوار، مشکلات حوزه درمانی، راه‌ها و آب در استان در دستور کار است، عنوان کرد: موانع پیش‌روی فعالیت در حوزه‌های مختلف را رصد کرده تا سطح سرمایه‌گذاری در کردستان افزایش یابد.

مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان از ورود دیوان محاسبات برای رفع مشکلات و تسریع در روند ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان و سرمایه‌گذاری در این حوزه خبر داد و یادآور شد: همچنین این دیوان به مشکلات مرز باشماق مریوان ورود کرده تا موانع پیش‌روی صادرات برطرف شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha