شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
اولین نماز جمعه یزد در سال 99 به روایت تصویر

حوزه/معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان از محدودیت های جدید کرونایی و لغو برگزاری نماز جمعه در ۹ شهرستان استان یزد خبر دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، علی اکبر عزیزی معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جولان پیک ششم کرونا و امیکرون در سطح استان یزد، اظهار داشت: بر اساس مصوبات نشست اضطراری مقابله با سویه جدید امیکرون در استان یزد، محدودیت‌های یک هفته‌ای (همچون یک هفته اخیر) اعلام شد که مراکز تفریحی، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها به طور کامل تعطیل و رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، فست فودها و غذاپزی‌ها صرفاً به صورت بیرون بر مجاز به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: مکان‌های ورزشی، سالن‌ها، باشگاه‌های بدنسازی و استخرها به مدت یک هفته تعطیل است و رویدادهای ورزشی تعطیل شد و لیگ‌های کشوری بدون تماشاگر و با رعایت شیوه نامه‌ها برگزار می‌شود. همچنین همایش‌ها و مأموریت‌ها به جز برای نیروهای مسلح لغو و در صورت اضطرار با ۳۰ درصد ظرفیت برگزار می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد افزود: تالارها و سالن‌های عروسی هم تعطیل شد و اسکان مسافر در مراکز اقامتی مشروط به تزریق دو دوز واکسن است و نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های دهه فجر با ۳۰ درصد ظرفیت برگزار می‌شود.

عزیزی تأکید کرد: خدمات در اصناف باید با ارائه کد کیو آر و رعایت شیوه نامه‌ها و تزریق دو دز واکسن انجام شود، کارکنان نهادهای دولتی، بانک‌ها و ادارات باید سه دوز واکسن را تزریق کنند و قرائت خانه‌ها دولتی و خصوصی و کتابخانه ها برای یک هفته تعطیل اعلام می‌شود.

جت‌الاسلام سید جمال‌الدین نجم‌الهدی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد نیز در گفتگوی رسانه‌ای، اظهار کرد: با توجه به موج ششم کرونا در استان یزد و به منظور حفظ سلامتی نمازگزاران، نماز جمعه در شهرستان‌های اردکان، یزد، میبد، تفت، مهریز، هرات، مروست، بهاباد و ابرکوه بر اساس مصوبه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا مورخ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ برگزار نمی‌شود.

وی تصریح کرد: آیین عبادی سیاسی جمعه در سایر شهرستان‌های استان شامل اشکذر (شهر اشکذر، خضرآباد و رستاق) و شهر بافق که وضعیت نارنجی و زرد دارد با رعایت کامل نکات بهداشتی با حضور مردم ولایتمدار به نحو باشکوه برگزار می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد، با اشاره به نظارت دقیق بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در نماز جمعه گفت: به اذعان مسئولان وزارت بهداشت، پایگاه‌های نماز جمعه از موفق‌ترین نهادها در رعایت نکات بهداشتی است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha