جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن شریف طبرستانی استاد پیشکسوت حوزه تهران

حوزه/ مرحوم طبرستانی، عالمی فروتن و فیلسوفی بی ادعا و دانشمندی برجسته و جامع معقول و منقول بود که طلاب نه تنها از دانش او بلکه از خلق نیکویش بهره فراوان می بردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه از اساتید حوزه علمیه قم، با صدور پیامی درگذشت مرحوم طبرستانی از اساتید پیشکسوت حوزه علمیه تهران را تسلیت گفت که متن آن به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَٰئِکَ هُمْ خَیْرُ الْبَرِیَّةِ»
ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله دکتر ابوالحسن طبرستانی، غم دلهای مومنان را افزون ساخت. این ضایعه را به حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه تهران و مقام معظم رهبری و شاگردان و خانواده مکرمش تسلیت عرض می کنم.
این عالم ربانی نزد پدر بزرگوارش شیخ محمد علی طبرستانی و بزرگانی همچون علامه شعرانی در زمینه فلسفه و کلام و هیات و ریاضیات و فقه و اصول و تفسیر و حدیث تلمذ کرد و در مقطع دکتری از دکتر محمود شهابی و دکتر مشکوه و استاد راشد بهره برد.
وی سالها در مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی و مدرسه علمیه مروی به تدریس و تربیت طلاب علوم اسلامی مشغول بود.
نگارنده در مصاحبه با استاد طبرستانی درباره شخصیت علامه شعرانی به نکات مفیدی دست یافت که در کتاب اندیشه نامه علامه شعرانی منتشر گردید.
ایشان عالمی فروتن و فیلسوفی بی ادعا و دانشمندی برجسته و جامع معقول و منقول بود که طلاب نه تنها از دانش او بلکه از خلق نیکویش بهره فراوان می بردند.
خداوند روح این حکیم فقیه را با اولیای الهی محشور سازد و به خانواده محترم و شاگردانش صبر جمیل عنایت نماید.
خدای حکیم این ثلمه سنگین را جبران و حوزه علمیه تهران را از غروب این فرزانگان، طالع سازد.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
عبدالحسین خسروپناه دزفولی
طلبه حوزه علمیه قم
چهاردهم بهمن ۱۴۰۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha