سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه برازجان

امام جمعه برازجان گفت: در طول قرن‌های گذشته برای قدرت‌ها تسلط بر ایران جز اهداف اساسی و به اصطلاح جز اهداف استراتژیک بود، زیرا می‌دانستند که با سرزمین‌های وسیعی مرتبط می‌شوند و می‌توانند با تسلط بر ایران به لحاظ ارتباطی باز هم تأثیرگذار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر برازجان با تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی و حلول ماه مبارک رجب اظهار داشت: امروز استفاده از شیوه‌های غیر عادلانه و فریبنده در عرضه کالا و خدمات مانند گران فروشی کم‌فروشی و واسطه‌گری بلای جان بازار شده است.

امام جمعه برازجان افزود: عمده‌ترین علت گرانی‌ها و ضعف نظارت بر قیمت‌هاست تعلل و بلاتکلیفی در نرخ‌گذاری کالا و خدمات در اغلب صنوف باعث شده که افراد اجناس خود را به هر قیمتی که می‌خواهند عرضه کنند و متأسفانه قیمت‌ها لحظه‌ای شده و ضعف مدیریت و نظارت به وضوح دیده می‌شود.

حجت الاسلام مصلح تصریح کرد: لازم است نهایت نظارت و دقت در قیمت‌گذاری‌ها و عرضه کالاها اعمال شود تا مردم در دغدغه‌ای در این راستا نداشته باشند.

وی ابراز داشت: متأسفانه در شرایط کنونی هیچ دستگاهی پاسخگو نیست، ادارات صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات باید احساس مسئولیت کنند و بی‌تفاوت از این قضایا نباشند.

امام جمعه برازجان با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایران سرزمینی است که به لحاظ استراتژیک و موقعیت حساس جغرافیایی جز و چند منطقه کم نظیر دنیاست؛ ایران با سه قاره آسیا، اروپا، آفریقا و اقیانوس هند مرتبط است و هر دولتی که در ایران حکومت کند روی این قاره و اقیانوس هند تأثیرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام مصلح افزود: در طول قرن‌های گذشته برای قدرت‌ها تسلط بر ایران جز اهداف اساسی و به اصطلاح جز اهداف استراتژیک بود، زیرا می‌دانستند که با سرزمین‌های وسیعی مرتبط می‌شوند، به همین جهت به گواهی تاریخ پرتغالی‌ها، فرانسوی‌ها، عثمانی‌ها، انگلیس، آمریکا، و هر قدرتی که در دنیا غالب شده تسلط بر ایران جز اهدافش بوده است. بنابراین انقلاب اسلامی اهمیت بسیار فوق‌العاده استثنایی دارد، زیرا قدرت‌های بزرگ امکانی را از دست دادند که به هیچ عنوان در طول دو قرن گذشته نمی‌خواستند آن را از دست بدهند.

امام جمعه برازجان در ادامه افزود: ایران سرزمین سرشار از منابع است و آمریکا به عنوان یکی از قدرت‌های بزرگ جهان نمی‌تواند از این منابع صرف نظر کنند و حتی به جرأت می‌توان گفت شاید تا صد سال دیگر قدرت‌های بزرگ از تسلط بر ایران صرف نظر نمی‌کنند از این رو زمانی که مردم ایران شعار استقلال را سر دادند قدرت‌های بزرگ می‌گفتند مگر امکان دارد که مردم در دوران ما بتوانند مستقل باشند؛ اهمیت انقلاب اسلامی در این بود که این شعار را داد و تا امروز آن را حفظ کرده است.

حجت الاسلام مصلح اظهار کرد: در ایران، اسلام شیعی حکم‌فرماست که با قدرت‌های استعماری و استکباری سازش نمی‌کند. عملکرد رژیم پهلوی ۵۷ سال نیز آنچنان برای مردم ایران زیانبار بود، تحقیرکننده توهین‌آمیز، خسارات بار بود که مردم به دنبال فرصتی برای سرنگون کردن سلطنت پهلوی می‌گشتند، در دوره رضاخان به صورت مختصر در دوره محمدرضا پهلوی چندین بار اراده این کار شد ولی به نتیجه نرسید اما با تحولاتی که در دهه ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰ اتفاق افتاد، زمینه ظهور و بروز پیروزی انقلاب پدید آمد.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha