چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 1006379
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
محمد رزم

حوزه / مأمورین پیش از نماز صبح وارد منزل شدند و پس از اذان من در میان جمعیت اقدام به اقامه نماز کردم که یکی از شیرین‌ترین نمازهای طول عمرم بوده است و هنوز حلاوت آن را احساس می‌کنم.

محمد رزم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، اظهار کرد: از حدود سال ۱۳۴۲ در کلاس هفتم به واسطه ارتباطاتی که با افراد مذهبی و سیاسی داشتیم وارد فضای سیاسی و کنشگری شدم.

وی با ذکر این نکته که در تلاش برای جذب افراد مختلف برای حضور در جلسات توجیهی و مذهبی بودیم، عنوان کرد: جلسات مختلفی با حضور فعالان سیاسی و مذهبی برگزار می‌شد و در خصوص مسائل مختلف روز مذهبی و سیاسی گفت‌وگو می‌کردیم.

مبارز دوران انقلاب تصریح کرد: علاوه بر دستگاه تبلیغاتی رژیم، کمونیست‌ها نیز تبلیغات گسترده‌ای برای ربودن ذهن مردم هرمزگان را انجام می‌دادند که ما سعی می‌کردیم در این جلسات به شبهه‌زدایی بپردازیم.

رزم با ذکر این نکته که محوریت جلسات تبیین بود، بیان کرد: با وجود تمام محدودیت‌ها، پس از جلسات تبیینی، دعای ندبه و زیارت عاشورا را می‌خواندیم. در آن دوران که حاکمیت با مسائل دینی زاویه داشت، برگزاری چنین مراسماتی نقش مهمی در گسترش مفهوم انقلاب اسلامی داشت.

وی با ذکر این نکته که بندرعباس به واسطه شرایط جغرافیایی، شاهد مظاهر فساد بیشتری نسبت به برخی از استان‌های دیگر در زمان شاه بود، ابراز کرد: بندرعباس تحت هجوم تبلیغات مارکسیستی قرار داشت. ما برای اینکه بتوانیم این تبلیغات را خنثی کنیم، جلسات زیادی را برگزار کردیم و سعی کردیم با خواندن کتاب‌ها و افزایش آگاهی، در برابر این این عقاید واکسینه شویم.

مبارز دوران انقلاب افزود: سعی می‌کردیم با این جلسات آگاهی و دانش خود را بالا ببریم تا بتوانیم با استدلال و منطق پاسخگوی افرادی که دارای شبهه هستند باشیم. در این جلسات به اصول عقاید دینی متمرکز شدیم و به صورت ریشه‌ای به این حوزه ورود کردیم.

رزم خاطرنشان کرد: به غیر از مباحثه و گفت‌وگو، موظف می‌شدیم که هر هفته مطلبی از یک کتاب را مطالعه کنیم و آن‌را برای دیگران تشریح کنیم. فضای سخنرانی نیز فراهم شده بود تا بتوانیم با تمرین کردن، قدرت سخنرانی خود را افزایش دهیم.

وی عنوان کرد: تبلیغ تمام مراجع آزاد بود اما نوشته‌ها و رساله‌های امام خمینی (ره) جرم سنگینی داشت و ما با انتقال نوشته‌ها و کتب امامان سعی در انتقال مفاهیم داشتیم.

مبارز دوران انقلاب، در خصوص دستگیری توسط ساواک، تصریح کرد: در سال ۱۳۵۷ عده‌ای از نیروهای ساواک وارد خانه شدند و قصد داشتند که منزل را بازرسی کنند. پس از بازرسی منزل هیچ کتاب و سند ممنوعه ای را پیدا نکردند و من را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: مأمورین پیش از نماز صبح وارد منزل شدند و پس از اذان من در میان جمعیت اقدام به اقامه نماز کردم که یکی از شیرین‌ترین نمازهای طول عمرم بوده است و هنوز حلاوت آن را احساس می‌کنم.

رزم با اشاره به کتاب منتشر شده توسط وزارت اطلاعات در خصوص اسناد ساواک، بیان کرد: تمام مسائل و قضایای انقلاب از دید مأموران ساواک در این کتاب منتشر شده است و به نامه‌ها و دستوراتی که برای دستگیری افراد صادر شده بود نیز اشاره شده است.

وی با ذکر این نکته که جلسات و ارتباطات ما از دید ساواک و مخبران در این کتاب منتشر شده است، ابراز کرد: بر اساس این کتاب، ثابتی معاون امنیت ساواک کشور دستور دستگیری بنده را به ساواک استان صادر کرده بود.

مبارز دوران انقلاب اظهار کرد: این کتاب نشان می‌دهد که بسیاری از اموال مردم و ادارات کشور توسط نیروهای ساواک به آتش کشیده شده بود و سعی داشتند که مردم انقلابی را آشوب‌گر نشان دهند در حالی‌که ما به هیچ عنوان به اموال عمومی و شخصی مردم آسیب وارد نمی‌کردیم و تنها با مراکز فساد و مظاهر رژیم مقابله می‌کردیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha