چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
شیعه و سنی خمیر

حوزه / امام جمعه بندرخمیر گفت: دبیرخانه شبکه نهاد امامت جمعه برای حل مشکلات مردم در بندرخمیر تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام شعیب صالحی در نشست مشترک ائمه جمعه اهل سنت و شیعه شهرستان خمیر، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: هنگامی که مبانی دینی و اسلامی محور و قاعده قرار می‌گیرد، لاجرم باید به ظرافت‌ها و زوایای مختلف آن نیز توجه ویژه‌ای کرد.

وی، حاکمیت دین در جامعه را امری مقدس دانست و افزود: با روی کار آمدن انقلاب اسلامی فرصتی کم نظیر برای شناخت اسلام و عملی کردن برنامه‌های اسلام است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندر خمیر با اشاره به لزوم توجه به عدالت در جامعه، بیان کرد: عدالت در یک شب به‌وجود نخواهد آمد؛ بلکه بر اساس رفتارها، کنش‌ها و واکنش‌ها حاصل خواهد شد. رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) از میزان اجرای عدالت در جامعه راضی نیست، ولی فرمودند که در مسیر قرار داریم و تا رسیدن به هدف باید تلاش‌های زیادی انجام شود.

حجت الاسلام صالحی، اصل و اساس حرکت جمهوری اسلامی را تحقق عدالت دانست و اظهار کرد: عدالت، یکی از اهداف مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است و تمام ارکان نظام برای تحقق آن، به صورت هماهنگ گام بر می‌دارند. عدم توجه به این اصل مهم نظام در تصمیم‌گیری‌های شهرستانی و استانی می‌تواند تأثیر بسیار منفی در جامعه داشته باشد به همین جهت هر شخص در هر جایگاهی که قرار دارد باید برای تحقق عدالت در جامعه تلاش کند.

وی با اشاره به ماجراجویی‌ها دشمنان اسلام و انقلاب در منطقه، عنوان کرد: با گذشت بیش از ۴۳ سال از انقلاب اسلامی هنوز در گفتارهای برخی از مستکبرین مشخص است که وقوع انقلاب اسلامی برای آن‌ها باورنکردنی است. چراکه مانع بزرگی برای تحقق اهداف پلیدشان در ایران ایجاد شد.

امام جمعه شهرستان بندر خمیر، با ذکر این نکته که ایران کشوری استراتژیک است و تمام ظالمین در طمع تسلط بر آن هستند، گفت: ایران اسلامی در منطقه حساس خاورمیانه، در طول تاریخ شاهد تاخت و تازهای پرتقالی‌ها، انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و آمریکایی‌ها بوده است. همه و همه به‌خاطر وجود این است که ایران تقریباً در کریدور ارتباطی اغلب کشورهای اروپایی و قدرت‌های جهانی قرار دارد.

وی تصریح کرد: با وجود منابع سرشار و غنی، هدف دشمن دنبال دسترسی به تمام این منابع است که ملت ایران اسلامی با مدیریت اسلام و تکیه بر آرمان‌های اسلامی و ایرانی و فرهنگ شهادت طلبی همت بر حفظ و حراست این منابع برای بهره‌مندی ملت شریف ایران گمارده‌اند.

امام جمعه شهرستان بندر خمیر گفت: ایران در تاریخ خود افتخارات سرشاری دارد؛ یکی از آن‌ها این است که شیعه، سنی، مسیحی و… در کنار هم و برای انقلاب جانفشانی می‌کند و در راستای باورهای انقلابی گام بر می‌دارد.

حجت الاسلام صالحی تاکید کرد: دشمن، دشمن است و دست از دشمنی بر نمی‌دارد بلکه جبهه تغییر کرده و باید هوشیاری خود را ارتقای دهیم. جنگ باورها و عقاید بسیار سخت‌تر و ادراکی تر از جنگ سخت است؛ زیرا هدف حمله در این نوع جنگ، افکار و ادراک است و رسالت ما را سنگین‌تر می‌کند و برای اقناعی گسترده، نیازمند استدلال قوی و زبانی پویا هستیم..

امام جمعه شهرستان بندر خمیر گفت: یکی از جایگاه‌های حساس در این جنگ ادراکی تریبون نماز جمعه است که از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است و در طول انقلاب این تریبون حساس و اثر گذار مجاری همدلی و وحدت بوده است.

حجت الاسلام صالحی گفت: واژه بلاد اسلامی که برگرفته از مکتب انسان ساز اسلام است هم باعث اثرگذاری بیشتر در جامعه و از طرفی باعث ناامیدی دشمن شده است و در جهت اتکال به حبل و ریسمان الهی نقش ایفا می‌کند.

وی گفت: در تلاش هستیم تا شبکه نهاد امامت جمعه برای حل مشکلات مردم در منطقه خمیر راه اندازی شود. با راه‌اندازی این شبکه با هم اندیشی می‌توانیم مشکلات مردم را احصا و بررسی کنیم تا در این شرایط جنگ سخت اقتصادی، گامی برای حل مشکلات مردم و کاهش آلام آن‌ها برداشته شود.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha