پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
نماینده ولی فقیه در کردستان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان بر تقویت حوزه‌های علمیه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی امروز در همایش طلاب استان کردستان که به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه شاهد رونق گرفتن حوزه‌ها و مراکز دینی اهل سنت در استان کردستان هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: زمانی باید یک جامعه متدین و سرشار از معنویت را متصور شویم که دارای علما، روحانیون و طلاب باسوادی باشد و این وضعیت در استان کردستان به خوبی مهیاست.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی اظهار کرد: کسی که به عنوان طلبه شناخته می‌شود اولین ویژگی او باید داشتن روحیه خودسازی و تهذیب است. همچنین طلبه به عنوان مبلغ دینی باید تسلط جامع و کافی بر قرآن، علوم دینی و ترجمه داشته باشد.

وی یادآور شد: طلبه باید همواره دل در گرو انقلاب، وطن و فرهنگ کشورش داشته باشد و بی شک انقلابی کسی است که در چارچوب نظام و انقلاب حرکت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب باید افرادی مردمی، ساده زیست باشند که همواره دغدغه آنان دین باشد، بنابراین طلبه واقعی هرگز از جامعه اسلامی جدا نبوده و نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha