چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
انقلاب زیبا

حوزه/ سریال "انقلاب زیبا" در بستر داستانی عاشقانه، روایتگر اندکی از تلخی ها و سیاهی هایی رژیم پهلوی است که تماشای آن پس از گذشت هفت سال از زمان تولیدش همچنان برای مخاطب عام و خاص جذاب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در ادامه بررسی فیلم‌ها و سریال‌های تولید و پخش شده با حال و هوای انقلاب، این بار سراغ سریال" انقلاب زیبا" رفته ایم که محصول همکاری مشترک حامد عنقا و بهرنگ توفیقی است؛ دو رفیق و هنرمندی که سال گذشته، سریال جذاب و پرمخاطب"آقازاده" آنها از بستر شبکه نمایش خانگی و به تعبیر درست تر شبکه نمایش اینترنتی مورد توجه خاص و عام قرار گرفت.

سریال "انقلاب زیبا" محصول تولیدی سال ۹۳ به کارگردانی بهرنگ توفیقی، نویسندگی حامد عنقا و تهیه‌کنندگی رامین عباسی‌زاده است که همان سال از شبکه اول سیما به روی آنتن رفت.

در این اثر بازیگران نام آشنایی چون آتیلا پسیانی، آزاده صمدی، علیرضا کمالی، فریبا کوثری، نوش‌آفرین رحمانی، مجید واشقانی، اکبر معززی، شقایق فراهانی و مجید مظفری حضور داشتند و جدای از حواشی سریال، انصافاً عملکرد قابل قبولی از خود ارائه دادند.

این اثر که موافقان و مخالفان سرسختی نیز در زمان پخش داشت، در واقع روایتگر داستان زندگی دختری به نام زیبا در زمان حال است که به جهت پرداختن به یک داستان عاشقانه، به گذشته‌ای تلخ بُرده می‌شود تا بدین وسیله سازندگان سریال، جنبه‌ای تاریک و سیاه از دوران رژیم پهلوی را برای مخاطبان عام تلویزیون به تصویر بکشند.

زیبا با ایفای نقش "آزاده صمدی" که پس از سال‌ها پدرش را ملاقات می‌کند، قصد ازدواج دارد، اما در داستانی پیچیده و درهم‌تنیده، مشخص می‌شود که پدر زیبا از مأموران عالی‌رتبه ساواک بوده و عامل به شهادت رسیدن مردی است که حالا پسرش از زیبا خواستگاری نموده است.

یکی از نقاط قوت سریال در کنار ایفای نقش بازیگران آن مربوط به موسیقی تیتراژ است که دستپخت امیر توسلی در مقام آهنگساز و محمدرضا علیمردانی به عنوان خواننده است.

آنچه حقیقتاً درباره سریال انقلاب زیبا قابل توجه است که با وجود موافقان و مخالفان سرسختی که داشته و همچنان دارد، یکی از شاخص ترین و خاطره انگیزترین سریال‌هایی است که با موضوعی مرتبط با تحولات انقلاب اسلامی ساخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha