جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
تصاویر / مراسم بزرگداشت شهید حاج طالع یوسف‌اف از فاتحین دیرالزور

بزرگداشت شهید حاج طالع یوسف‌اف همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی و اعلام حمایت از ۵ هزار شیعه مظلوم زندانی در زندان های جمهوری آذربایجان در مسجد مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم بزرگداشت شهید حاج طالع یوسف‌اف همرزم سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی، شامگاه دوشنبه با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جوانان جهان اسلام و محور مقاومت، طلاب حوزه‌های علمیه و مردم بصیر قم در مسجد مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد.

شهید حاج طالع یوسف‌اف از همرزمان سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی و اهالی جمهوری آذربایجان بود که به جرم دفاع از حرم حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در این کشور زندانی و بر اثر شکنجه های شدید در زندان به شهادت رسید.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمد لطیف مطهری از روحانیون پاکستان بیان کرد: از طرف شیعیان پاکستان به محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و ملت شیعه آذربایجان به مناسبت شهادت مرد مومن، شجاع و عاشق امام حسین(ع) شهید طالع یوسف‌اف تسلیت و تبریک می‌گویم.

این روحانی شیعه پاکستانی گفت: شهدا زندہ هستند و زندگانی آنها حیات طیبه است. شهادت مومنان و شجاعان و شاگردان مکتب امام صادق(ع) برای یک ملت حیات می‌دهد و خون شهدا زکات آن ملت است و آن را بیمه می‌کند.

حجت‌الاسلام مطهری در خصوص این شهید مدافع حریم اهل‌بیت(ع) گفت: شهید حاج طالع یوسف‌اف مدافع حرم و همرزم شهید سردار دلها حاج قاسم سلیمانی بود و در آزادی دیرالزور سوریه نقش داشت.

وی افزود: خون حاج طالع مکتب تشیع در آذربایجان را زندہ‌تر خواهد کرد و ظالمان و ستمگران بالاخص شر مطلق اسرائیل و شیطان بزرگ آمریکا را رسوا و ذلیل خواهد کرد. شهید حاج طالع عشق حقیقی را از کربلا یاد گرفته بود و به خاطر همین شکنجه‌ھا را تحمل کرد، ولی با ظالم و خیانت‌کار بیعت نکرد.

این روحانی پاکستانی افزود: رفتار و سیرت شهید حاج طالع گواہ بر این بود که پاداش ایشان شهادت‌ است، چون زیارت عاشورا، زیارت جامعه کبیره و نماز شب را ترک نمی‌کرد و همیشه در مناطق جنگی روزه می‌گرفتند.

وی ادامه داد: ملت شیعه شهادت در راه اسلام و دفاع از مقدسات را فخر می‌داند لذا کسی این طور وهم نکند که پیروان و عاشقان حیدر کرار(ع) را شهید بکند قصه تمام می‌شود، خیر، ما هر چه شهید بدهیم زنده‌تر می‌شویم و ظالمان و ستم‌گران مثل اسرائیل و آمریکا را در تمام نقاط عالم ذلیل و خوار می‌کنیم.

این روحانی پاکستانی در پایان گفت: شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق و عشق به وصال محبوب و معشوق است.

انتهای‌پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha