دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1006866
۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
اسپانیا

حوزه/ دیوان عالی دادگستری کاتالونیا، انجمن اسلامی الهدی منطقه مُیِت دل وایس واقع در شهر بارسلونا را از ادامه تظاهرات در مقابل منزل شخصی جوزپ مونراس، شهردار کاتالونیا منع کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دیوان عالی دادگستری کاتالونیا، انجمن اسلامی الهدی منطقه مُیِت دل وایس واقع در شهر بارسلونا را از ادامه تظاهرات در مقابل منزل شخصی جوزپ مونراس، شهردار کاتالونیا منع کرد.

به دلیل عدم اعطای مجوز به مکان متعلق به این نهاد برای بنای مسجد، طی چهار جمعه متوالی تظاهراتی با هماهنگی وزارت کشور در جهت مخالفت با این تصمیم شهرداری برگزار شد. شهرداری ادعا می‌کند که مقررات اجازه چنین استفاده‌ای را نمی‌دهد، اما انجمن الهدی معتقد است که این‌گونه نیست و آن‌ها حدود ۶۰۰ هزار یورو برای خرید ملک هزینه کرده‌اند. در حال حاضر اعتراضات متوقف شده است، اما مشکل این جامعه با شهرداری هنوز حل نشده است.

احمد بلغوش، رئیس این نهاد اسلامی، اذعان می‌کند که چندین تظاهرات در مقابل خانه شهردار برای استفاده از ملک خریداری شده توسط انجمن اسلامی الهدی برگزار شده است. وی در این زمینه اظهار داشت: «ما در یک مسجد اجاره‌ای در خیابان سنت رامون نماز می‌خوانیم. در ماه می سال ۲۰۱۲ ما به مکانی در خیابان بادالونا علاقه‌مند شدیم؛ زیرا این مسجد برای ما خیلی کوچک بود. ما یک گواهی از مالک سابق داریم که تضمین می‌دهد می‌توانیم از این مکان به‌عنوان مسجد استفاده کنیم. در ماه ژوئیه سال گذشته، مدت کوتاهی پس از آنکه شهرداری میت به ما گفت طبق مقررات نمی‌توانند به ما مجوز ساخت یک مکان مذهبی را بدهند، ما تمام هزینه خرید این مکان را که نزدیک به ۶۰۰ هزار یورو بود، پرداخت کرده بودیم.» شهردار میت می‌گوید با توجه به موقعیت مکانی که انجمن اسلامی خریداری کرده است و نزدیکی آن به خانه‌های مسکونی، به دلیل مقررات شهری، هیچ مجوزی برای فعالیت مذهبی اعطا نمی‌شود.

احمد بلغوش افزود: «ما تابع قوانین هستیم. در واقع اعتراضات ما مطابق مقررات است و به‌محض اینکه به ما بگویند نمی‌توانیم جلوی خانه شهردار اعتراض کنیم، جای دیگری می‌رویم. آنچه ظلم است این است که نه‌تنها نمی‌گذارند مسجد بسازیم، بلکه به ما اجازه تأسیس یک مرکز فرهنگی را نیز نمی‌دهند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha