شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 1006888
۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
پاپ

حوزه/ پاپ موضع خود را نسبت به جامعه همجنس گرایان تجدید کرد و از آنها خواست تا درک و همراهی بیشتری داشته باشند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، پاپ فرانسیس امروز موضع خود را نسبت به جامعه همجنس گرایان تجدید کرد و از والدینی که فرزندانی با گرایش‌های جنسی متفاوت دارند، خواست که با فرزندان خود رفتارهای محکوم کننده‌ای نداشته باشند.
پاپ در جریان سخنرانی هفتگی خود در تالار پل ششم واتیکان گفت: "والدینی که گرایش‌های جنسی متنوعی را در فرزندان خود می‌بینند؛ این امر را مدیریت کنند و با آنها همراهی کنند، نه اینکه پشت رفتارهای محکوم‌کننده پنهان شوند."
پیش از این در سال ۲۰۱۸، فرانسیسکو واقعیتِ نادیده گرفتن پسر یا دختر با تمایلات همجنس گرا را به عنوان ضعف توصیف کرده بود.
در سپتامبر ۲۰۲۱، پاپ پس از بازگشت از سفر به بوداپست و اسلواکی، حمایت خود را از اتحادیه‌های مدنی به طور کلی و به طور خاص بین افراد همجنس تأیید کرد.
در مارس ۲۰۲۱، با پیامی از کشیش‌ها شجاعتِ گوش دادنِ به واقعیت‌ها را درخواست کرد و در آن اظهار داشت که الهیات اخلاقی نمی‌تواند تنها در تدوین اصول تأمل کند و با این اظهارات، پاپ فرنسیس از سند واتیکان که نشان می‌داد کلیسا نمی‌تواند اتحادیه‌های همجنس‌گرایان تأیید کند، فاصله گرفت.
پاپ به مردم اینگونه توصیه کرد: " به سنت جوزف دعا کنیم و از او بخواهیم ما را به نور هدایت راهنمایی کند و راه گفت و گو با خداوند را برای ما باز کند تا بتوانیم از او تقاضای قدرتِ کمک به دیگران را بکنیم."
او همچنین به والدین و مشکلاتشان با فرزندانشان اشاره کرد: " به والدینی فکر می‌کنم که با مشکلات فرزندانشان روبرو هستند. کودکان با این همه بیماری‌های دائمی، چقدر درد وجود دارد."
پاپ در پیام خود همچنین زمانی را به یاد آورد که اسقف اعظم بوئنوس آیرس (۱۹۹۸-۲۰۱۳) بود و صف‌هایی را در مقابل زندان‌های بوئنوس آیرس مشاهده کرده بود.
او گفت: "مادران در مقابل زندان‌های بوئنوس آیرس بودند، آن مادرانی که در مواجهه با مشکل پسری که مرتکب اشتباه شده، آنجا حضور داشتند و خودشان را پنهان نمی‌کردند و همیشه فرزند خود را همراهی می‌کردند و این حرکت آنها ارزش بسیار زیادی داشت."

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha