یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
هادی صادقی

حوزه/ رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور در بازدید از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه ضمن گفت و گوی چهره به چهره با مراجعان به مشکلات آن‌ها رسیدگی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور ضمن بازدید از مرکز ارتباطات مردمی با تعدادی از مراجعه‌کنندگان دیدار و جزئیات پرونده آن‌ها را بررسی کرد.

در این دیدار که با حضور علی اصغر رفاهی دادیار دادسرای دیوان عالی و مدیرکل ارتباطات مردمی قوه‌قضائیه و محمود حکیم مدیرکل نظارت و بازرسی مرکز توسعه حل اختلاف برگزار شد پرونده‌هایی با موضوعات مختلف حقوقی و کیفری بررسی و دستور رسیدگی ویژه به مراجع قضائی مربوطه صادر شد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی در رابطه با این نشست اظهار کرد: دیدارهای مردمی مسئولان عالی قضائی اقدام ارزشمندی است که در دوره تحول و تعالی انجام می‌شود. در این دیدارها، مردم آزادانه مشکلات و تقاضاهای خود را مطرح می‌کنند و در همان جلسه دستورات لازم برای حل مشکل صادر می‌شود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور ضمن توضیح درباره تعدادی از این پرونده‌ها، عنوان کرد: اکثر پرونده‌ها مطروحه در این جلسه مربوط به شوراهای حل اختلاف بود که دستور پیگیری آن‌ها صادر شد تا در اسرع وقت اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه درخواست‌های مراجعان در صورتی قابل حل خواهد بود که قانونی باشد، عنوان کرد: در صورتی که خواسته‌های مطرح شده قانونی نباشد، توضیحات لازم از جانب مسئولان حاضر در این دیدارها در خصوص غیرقابل حل بودن مشکل به آن‌ها ارائه خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور با تاکید بر تداوم این دیدارها، گفت: دیدارهای مردی فقط به جلسات در این مرکز منتهی نمی‌شود و هر یک از معاونت‌ها و زیرمجموعه‌های دستگاه قضا جلسات رسیدگی به مراجعان مردمی را دارند.

در ادامه مدیرکل ارتباطات مردمی قوه‌قضائیه درباره نحوه رسیدگی به مراجعات روزانه توضیحاتی را ارائه داد و گفت: به طور میانگین روزانه ۳۰۰ مراجعه حضوری داریم که پرونده‌های آن‌ها با دقت تمام توسط کارشناسان بررسی می‌شود. در برخی موارد هم پرونده‌ها کثیر الشاکی هستند که موضوع پرونده با مراجع عالی قضائی مطرح شده و جلساتی نیز برای حل و فصل آن‌ها تشکیل می‌شود.

علی اصغر رفاهی، افزود: همچنین برخی پرونده‌های مراجعه کنندگان بنا بر اقتضا، پس از بررسی توسط کارشناسان به مراجع قضائی مربوطه ارجاع داده می‌شود تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha