چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ مراسم جشن پیروزی انقلاب در مسجد امام هادی (ع) ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: حکومت پهلوی اصلاً عِرق ملی نداشت و هر کاری هم انجام داده خوش خدمتی به انگلیس و آمریکا بود و به اندازه‌ای از مملکت دزدی کردند که تا هفت نسلشان هم اگر کار نکند، کافی است و امروز هم تفاله ها و بازماندگانشان به دنبال ضربه زدن به انقلاب هستند و باید آن‌ها را نیز رسوا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام منصور امامی شامگاه دوشنبه در مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی که به همت مجموعه رسالت حسینی در مسجد امام هادی (ع) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: اساس دین برای این است که بتواند انسان را هدایت کند و هدایت انسان با تربیت شخصی اتفاق نمی‌افتد باید جامعه سازی صورت بگیرد و لذا انبیای الهی به سراغ افراد می‌رفتند تا انسان‌های صالحی را تربیت کنند و آن‌ها بتوانند به عنوان ستون و پایه‌های جامعه زیر بار مسئولیت‌ها بروند و جامعه سازی را شکل دهند.

وی اضافه کرد: تربیت فرد به فرد جامعه توسط انبیا برای " لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ " بود، تا تک تک آن‌ها با قیام علیه ظلم و طاغوت بتوانند جامعه توحیدی را شکل بدهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه ما نباید اجازه بدهیم آرمان‌های انقلاب عوض بشود و رهبر انقلاب بارها بر این تاکید کرده‌اند، افزود: اینکه می‌گویند انبیا آمده‌اند تا " کَلِمَةُ اللَّه " حاکم بشود حرف درستی است، اما نیاز به بسط و تفسیر دارد، آن کسی که موحد است در خوف و رجا هم یکتاپرست می‌باشد و لذا از کسی غیر خداوند نمی‌ترسد و امیدی هم به غیر پروردگار ندارد.

وی ادامه داد: خداوند متعال در مورد مبلغین رسالت الهی می‌فرماید؛ " الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَداً إِلَّا اللَّهَ " یعنی آن‌هایی که بار تبلیغ دین الهی را به دوش کشیده‌اند به غیر خداوند از کسی نمی‌ترسند، ممکن است کسی از پروردگار خوف داشته باشد اما به خاطر منافع مادی خود از غیر خدا هم بترسد و آن چیزی که انسان را به ورطه نابودی می‌کشد خوف است که شیطان با این ترفند افراد را به خود جذب می‌کند اما خداوند درباره موحدین چنین بیان می‌کند؛ " أَلا إِنَّ أَوْلِیاءَ اللَّهِ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ " و لذا اگر این تربیت در جامعه اتفاق بیفتد، جامعه اسلامی شکل خواهد گرفت.

حجت الاسلام امامی بیان کرد: انسان موحد از قلدرها و قدرت‌های مادی نمی‌ترسد و و می‌تواند زمینه جامعه موحد را فراهم سازد، چیزی که امام خمینی (ره) جرعه‌ای از آن را به ما نشان داد، مگر ارتش‌های دنیا جرأت داشتند در مقابل آمریکا حرف بزنند، و امام این هیمنه را شکست.

وی افزود: انگلیس چهارصد سال قدرت مطلق و امپراطوری دریاها را داشت و به این نیز افتخار می‌کرد، اما پاسداران امام خمینی (ره) این همینه و قدرت را شکستند؛ چند سال قبل وارد کشتی آن‌ها شدند و ضمن نسب پرچم ایران صدای اذان را از آن پخش کردند و این تنها یک تصرف کشتی نبود بلکه شکست هیمنه ۴۰۰ ساله انگلیس بود که در نتیجه نفس قدسی امام روح الله خمینی (ره) اتفاق افتاد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: امام خمینی (ره) توانست شجاعت را در انسان‌ها زنده کند و این شجاعت عامل تمدن سازی است و ترس نیز عامل تمدن سوزی می‌باشد و وقتی بشر ترسید دیگر نخواهد توانست غل و زنجیر دست و پایش را باز کرده و حرکت کند.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران ذره‌ای از جامعه اسلامی را به مردم نشان داد و ما وظیفه داریم در این جهاد تبیین بنیان‌های این انقلاب را تبیین کنیم و مراقب باشیم شیاطین چهره پلید پهلوی را تطهیر نکنند و آن‌ها اگر فرصت دستشان بیفتد شاهان قاجار را نیز تطهیر خواهند کرد.

حجت الاسلام امامی با تصریح بر اینکه حکومت پهلوی تنها حکومتی در ایران بود که با قدرت خارجی‌ها روی کار آمد، افزود: حکومت‌های قبل از پهلوی با کودتا و قدرت خود بر مسند می‌نشستند، اما هم رضاشاه و هم فرزندش با قدرت انگلیسی‌ها روی کار آمدند از خود هیچ اراده و قدرتی نداشتند.

وی اضافه کرد: رضا شاه با حمایت و قدرت انگلیس از کارگری اسطبل به حکومت رسیده بود و چون این مسئله آن‌ها را اذیت می‌کرد به فکر جعل هویت افتادند و خود را شاهنشاه نامیدند، در حالی که این لفظ بر کسی اطلاق می‌شود که بر چند شاه حکومت می‌کند نه رضا قلدری که از خود هیچ اراده‌ای نداشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: رژیم پهلوی با جعل هویت جشن‌های ۲۵۰۰ ساله را مطرح کردند تا خود را به شاهان باستان ایران زمین منصوب کنند و حال آنکه هیچ ربطی به آن‌ها نداشتند و لذا جعل هویت کردند و نتیجه آن هم اسلام زدایی بود.

وی بیان داشت: اینکه رهبر انقلاب تاکید دارند جهاد تبیین در هیئات مذهبی اتفاق بیفتد یک جنبه‌اش همین است؛ رضا شاه کمر همت بسته بود، اسلام را از بین ببرد، حجاب را از سر زنان برداشت، مساجد و حسینیه‌ها را بست و لباس روحانیت را گرفت.

حجت الاسلام امامی گفت: عده‌ای امروز می‌گویند رضا شاه پدر ایران نوین است و راه آهن کشید، باید از آن‌ها پرسید؛ این چگونه راه آهنی است که از کنار شهرهای بزرگ کشور رد نمی‌شود، در حالی که می‌توانست با اندک هزینه این کار را بکند؟ اما این حرکت فقط در خدمت انگلیس و شوروی بود؛ عده‌ای امروز خوش خدمتی به انگلیس را پدر نوین ایران عنوان می‌کنند.

وی با بیان اینکه همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند «هر اقدامی جهاد نیست، بلکه آن حرکتی جهاد است که دشمن را نشانه بگیرد»، گفت: رژیم پهلوی اصلاً عِرق ملی نداشت و هر کاری هم انجام داده خوش خدمتی به انگلیس و آمریکا بود و به اندازه‌ای از مملکت دزدی کردند که تا هفت نسلشان هم اگر کار نکند کافی است و امروز هم تفاله و بازماندگانشان به دنبال بی آبرو کردن انقلاب هستند و باید آن‌ها را نیز رسوا کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد: در طول تاریخ، حکومت پهلوی و تفاله‌هایش حامی کسانی بودند که علیه ملت ایران اقدام کرده‌اند و در کمال تعجب خود را نیز مدافع ایران و ایرانی عنوان می‌کنند!.

وی ادامه داد: در طول تاریخ، دو بار مرزهای ایران به مدیترانه رسید؛ یک‌بار در زمان هخامنشیان با قدرت شمشیر و امروز با قدرت فکر انقلاب اسلامی و دشمن از این احساس خطر می‌کند و انقلاب اسلامی لرزه بر اندام دشمنان اسلام و نظام استکباری انداخته است و امروز باید اینها تبیین شود.

حجت الاسلام امامی تصریح کرد: آمریکا به رژیم پهلوی امکانات می‌داد تا از منافع آنها در منطقه مراقبت کند و امروز در کمال تعجب عده‌ای عنوان می‌کنند که رضا شاه با آمریکا مخالف بود، مگر پهلوی از خود اختیاری داشت که بخواهد مخالفت بکند؟.

وی گفت: خیانت‌های پهلوی علیه ایران صد برابر جنایات دوره قاجار است، در دوره قاجار نصف مملکت از ایران جدا شد و رژیم پهلوی به دنبال حذف کامل فرهنگ و هویت ایرانی بود. امام خمینی (ره) با نفس مسیحایی خود دوباره روح را به کالبد ایران و مسلمانان برگرداند و ما باید امروز این فرهنگ را یاد بگیریم و ترویج کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha