شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمدحسین کبیریان

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان تصریح کرد: رمز و راز پایداری نظام جمهوری اسلامی در برابر تهاجمات و فشارهای همه جانبه دشمنان انقلاب در این است که انقلاب و نظام اسلامی نشأت گرفته از فطرت انسان و منطبق با آن است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین کبیریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، با بیان اینکه دهه فجر پدیده‌ای منحصر به فرد است، اظهار داشت: دهه فجر به معنای واقعی کلمه نقطه عطفی در تاریخ کشور ایران است. دهه‌ای که مقدمه تبدیل نظام خفقان و طاغوتی به نظام و حکومت اسلامی است. دهه فجر طلوع خورشید انقلاب است. آغاز و منشأ هر پدیده و تحولی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از این جهت دهه فجر ۱۳۵۷ که مقدمه و طلیعه حرکت انقلابی ملت و تبدیل حکومت طاغوتی و استبدادی به حکومت مردمی و اسلامی و حاکمیت اسلام و ارزش‌ها است، پدیده‌ای منحصر به فرد و حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: نظام‌ها و انقلاب‌هایی که با کودتا حاکم می‌شوند تا وقتی که آن قدرت کودتاگر حاکم است و می‌تواند اعمال فشار کند بقا و توان خواهند داشت و به محض اینکه قدرت کودتاگر تضعیف شده و یا قدرت قوی‌تری وارد میدان شود، بقا و حیات خود را از دست می‌دهند. ویژگی که انقلاب اسلامی را از سایر انقلاب‌ها متمایز می‌کند این است که این انقلاب بر مبنای دستورات اسلام قد علم کرده و متکی به هیچ قدرت کوچک و بزرگی نبود.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان، در خصوص رابطه انقلاب اسلامی با مردم، مطرح کرد: قرآن کریم در خصوص گرایش انسان به دین می‌فرماید: «فطرة الله التی فطر الناس علیها»، گرایش انسان‌ها به دین یک گرایش فطری است و دستورات اسلام در هماهنگی کامل با فطرت انسان است. از این جهت، انقلاب اسلامی که بر اساس اصول و دستورات اسلام شکل گرفت، توانست حمایت و همراهی مردم را داشته باشد. شعارهای انقلاب که همان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است هیچ کدام عناوین تحمیلی بر انسان نبودند بلکه هر انسان آزاده‌ای به دنبال دست یافتن به این ارزش‌ها است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، ادامه داد: به طور قطع وقتی مردم به نظامی دست پیدا می‌کنند که با فطرت‌شان هماهنگ است، از آن حمایت خواهند کرد و حاضر نیستند از آن دست بردارند، حتی اگر مشکلات و سختی‌هایی نیز در این مسیر باشد، تحمل و مقاومت می‌کنند. رمز پایداری نظام جمهوری اسلامی در برابر تهاجمات و فشارهای همه جانبه دشمنان انقلاب در همین مسئله است، چرا که این نظامی، نظامی نشأت گرفته از فطرت انسان و منطبق با آن است.

وی به بیان ضرورت ارزیابی و تبیین کارهایی که پس از پیروزی انقلاب صورت گرفته پرداخت و گفت: دهه فجر فرصت خوبی است که آگاهان به ارزیابی کارها و پیشرفت‌هایی که پس از پیروزی انقلاب صورت گرفته بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان یادآور شد: نسل دهه ۵۰ نسلی بودند که در انقلاب حضور داشتند و به چشم خود نظام طاغوت و پس از آن نظام جمهوری اسلامی را دیدند و درک کردند. تفاوت بین این دو نظام برایشان ملموس است، آنها اختناق زمان شاه، شکنجه‌های انسان‌های آزاده، فقر و فلاکت، تبعیض طبقاتی آن زمان، وابستگی کشور به غرب و شرق و حاکم بودن ارزش‌های غیر اسلامی را مشاهده کردند. به همین دلیل این نسل قدر انقلاب و نظام اسلامی را به خوبی می‌دانند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، افزود: اما نسل جدید و جوان امروزی که آن نظام طاغوتی و شرایط سخت و ذلت‌بار آن دوران را ندیده و امروز با برخی مشکلات و کمبودها مواجه شده است، نمی‌تواند درک و مقایسه درستی از این دو نظام داشته باشد. جوان امروز از فلسفه انقلاب اطلاع درستی ندارد و نمی‌داند این انقلاب و نظام چه مراحلی را پشت سر گذاشته است. به همین دلیل تبیین و تحلیل تاریخ و وقایع انقلاب و تحولاتی که پس از انقلاب در کشور رخ داده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار و یک ضرورت حتمی است.

وی با اشاره به تاکید و توصیه مقام معظم رهبری به جهاد تبیین، ابراز کرد: این ایام مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر مسئله جهاد تبیین دارند. در دوران‌های مختلف و بسته به شرایط زمان جهاد اشکال متفاوتی به خود می‌گیرد. زمانی در دوران طاغوت، مبارزات انقلابی و دفاع مقدس جهاد مسلحانه وظیفه هر مسلمانی بود، اما امروز وظیفه هر انسان آگاه و بصیری تبیین شرایط و مقابله با تبلیغات سو دشمن است.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی به خوبی متوجه شدند که اگر بخواهند نظام را سرکوب کنند باید ارزش‌های آن را کمرنگ کرده و طوری جلوه دهند که گویی هیچ اتفاق مثبتی نیفتاده است. بنابراین لازم است که مسائل انقلاب برای نسل جوان تبیین شود. اگر تبیین به درستی صورت بگیرد نسل نو نیز مانند همان نسل دهه ۵۰ و کسانی که در صحنه انقلاب حضور داشتند، دلبسته انقلاب و نظام می‌شوند و می‌توانند در مقابل هجمه‌های دشمن مقاومت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان در پایان خاطرنشان کرد: به جوانان عزیز که امید کشور و آینده نظام هستند توصیه می‌کنم تاریخ معاصر کشور، روایت جان‌فشانی‌هایی که برای رشد این شجره طیبه انجام شده، وصیت‌نامه شهدای دفاع مقدس و شهدای دفاع از حرم، فرمایشات امام خمینی (ره) و بیانات رهبر معظم انقلاب را مطالعه کنند، با علم و آگاهی کافی به مسند قضاوت بنشینند و هیچ گاه عقل و تدبیر خود را به دست تبلیغات یک‌طرفه دشمن ندهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha