شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی(ره) در همدان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه حوزه علمیه مفتخر به تربیت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی ها است، گفت: در کنار ویژگی‌های اخلاقی، باید جایگاه علمی ایشان نیز در جلسات تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، شب گذشته در مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی (ره)، با بیان اینکه احترام به مراجع تقلید، دستور و سفارش اهل بیت (علیهم السلام) در دوران غیبت است، اظهار داشت: در زمان غیبت، حرکت در خط مستقیم و اسلام ناب در گرو پیروی از فقها است.

وی با اشاره به اینکه فقها یعنی اسلام شناسان واقعی، مطرح کرد: فقیه یعنی کسی که در اسلام شناسی، معارف، عقاید، اخلاقیات و احکام اسلام تخصص داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه استان همدان، با تاکید بر اینکه نباید به دنبال هر عالمی حرکت کرد، گفت: از عالمی که دنیا طلب هست، باید فاصله گرفت.

وی با بیان اینکه این مراسم، مراسم تجلیل از خط مستقیم اسلام ناب است، خاطر نشان کرد: در کنار ویژگی‌های اخلاقی مرحوم آیت الله صافی (ره)، باید جایگاه علمی ایشان نیز در این جلسات تبیین شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در بعد اجرایی می‌توان به حضور این مرجع بزرگوار تقلید در مجلس خبرگان قانون اساسی و شورای نگهبان اشاره کرد که نشان از توان بالای ایشان در عرصه‌های مختلف داشت.

وی با بیان اینکه حضرت آیت الله صافی (ره) پس از استعفا از شورای نگهبان، تدریس و تربیت طلاب را تا آخرین لحظات عمر پر برکتشان به صورت ویژه پیگیر بودند، یادآور شد: حوزه‌های علمیه مفتخر به تربیت چنین شخصیت‌های بزرگی در طول تاریخ است.

آیت الله موسوی اصفهانی با تاکید بر اینکه طلاب، سربازان حضرت ولی عصر (عج) هستند، گفت: نباید حساب یک نفر که با این لباس اشتباهی می‌کند را به پای دیگران حساب کرد.

وی ادامه داد: در طول تاریخ انقلاب، امثال شهید مطهری‌ها، شهید بهشتی‌ها و شهدای محراب پیشگام حضور در میدان بودند و مردم را برای حضور و پاسداری از ارزش‌ها تشویق می‌کردند.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه این افتخار روحانیت است که در عرصه مسائل انقلابی و علمی همیشه پیشگام بوده، یادآور شد: روحانیت با همراهی مردم در تمامی این سال‌ها با تمام وجود از ارزش‌ها دفاع کرده و در این مسیر جان خود را نیز تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    0 0
    البته حوزه قديم.
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      0 0
      حوزه جدید از بسیاری از ناپسندیها پالایش شده است و جوانان عالم و برومندی در آسمان شهادت و دانش دارد.