جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
مشاوره

حوزه / مدیر مراکز مشاوره اسلامی «سماح» از فعالیت این مراکز و تدریس رشته مشاوره اسلامی در ۱۴ استان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر شورورزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان اظهار داشت: امر مشاوره در اسلام بسیار مورد توجه می‌باشد و یکی از راه‌هایی است که از خطاها و اشتباهات در زندگی جلوگیری می‌کند.

مدیر مراکز مشاوره اسلامی «سماح» گفت: مدیریت حوزه علمیه دوره‌های مقدماتی و تکمیلی تربیت راهنما و مشاور را راه اندازی کرده است که در این دوره‌ها افراد شرکت کننده ۹ سرفصل را می‌گذرانند.

حجت الاسلام شورورزی ادامه داد: افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند، سطح ۲ حوزه را گذارنده‌اند و بعد از مصاحبه دقیقی که از این افراد گرفته می‌شود افرادی که صلاحیت لازم را داشته باشد در هر هفته حدوداً ۲ روز و هر دو روز هم یک سرفصل را از ۹ سرفصل می‌گذرانند که این امر در پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها انجام می‌شود و در بازه زمانی ۳ ماهه دوره مقدماتی تمام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در یک بازه زمانی سه ماهه دوم دوره تکمیلی هم تمام می‌شود، ادامه داد: سوال این است که شرکت کنندگان وقتی که این دوره‌ها را گذراندند آیا می‌توانند در جایی مشغول کار شوند؟ باید گفت رشته مشاوره اسلامی که شورای عالی حوزه مجوز آن را داده است در حال حاضر در ۱۴ استان در حال برگزاری است، ان شاء الله با همت مدیر حوزه علمیه کردستان مقرر شده که این رشته در استان تأسیس شود و یک دوره دانش پژوه از طلاب برای مقطع سطح ۳ رشته مشاوره اسلامی که همان ارشد مشاوره اسلامی است را جذب کنند.

فعالیت مراکز مشاوره اسلامی(سماح) در ۱۴ استان

مدیر مراکز مشاوره اسلامی «سماح» با اشاره به اینکه نیاز منطقه و استان و طلاب و عموم افراد به این مراکز مشاور همواره وجود دارد، گفت: سطح اضطراب افراد بالاست و از سوی دیگر تهاجم‌های فرهنگی و نیز برخی اختلافاتی که در بین خانواده‌ها و فرزندان پیش می‌آید، لزوم وجود مشاوره اسلامی را بیش از پیش می‌کند.

مدیر مراکز مشاوره اسلامی «سماح» تاکید کرد: ویژگی که مرکز مشاوره اسلامی «سماح» را از سایر مراکز مشاوره متمایز می‌کند این است که مشاورین در کنار تخصصی که دارند، تعهد و نگاه اسلامی را در دستور کار دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که در رشته مشاوره اسلامی مدرک سطح ۳( کارشناسی ارشد) را اخذ می‌کنند می‌توانند در مراکز مشاوره اسلامی «سماح» در سراسر کشور فعالیت کنند؛ در حال حاضر این مراکز در ۱۹ استان کشور فعال است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha